3005
Sök

Opel vectra 2,0 CDX -94 går bra på tom gång gasar jag för mycke går den dåligt

191 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Hallo!

skulle ut och få igång min gamla opel igår kväll efter den har stått länge. ladda batteri spruta i lite start gas och den ruska igång på en gång och inge skumt när jag lät den få gå sig lite varm och låta oljar åka runt lite i motorn. sen när jag skulle ut ur garaget så kom problemet när jag gasar (ca2cm) med gaspedalen så låter de som den stryper sig själv men tänkte om de är för den ståt länge och jag var ut och köpte spridare rengöring och kasta i full tank körde 2 mil men fortfarande samma.. men gasa jag upp till 80km/h och höll full gas ca 3-5sekunder så tändes orange lampa med en motor med en blixt i. och släpper jag upp gasen så släcks den. efter jag var ut och kört så var tomgången fortfarande bra men gasa jag för mycket stryper den sig själv..

hoppas nån vet vad de kan vara..

Mvh m3lin

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
8 januari 2011
Ingen aning ... men kanske nån av dina arbetskamrater kan hjälpa dig på måndag wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

191 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Ingen aning ... men kanske nån av dina arbetskamrater kan hjälpa dig på måndag wink

joo vi har nån kille som håller på köra folk race och kör bara olika vectror så han värkar kunna de utan och innan så ska höra lite med han tongue

Sök