Jag har ju en projekttråd om min amazon här på garaget så jag tänkte att jag kunde göra en tråd om mitt rodprojekt också. Det är alltså en a ford tudor kaross som jag köpte för nån månad sedan. Tanken är att bygga ihop den med en egentillvekad ram. Fick med en original a fordram när jag köpte den men den är så pass rostig att det inte är någon ide att använda den. Motorn jag har tänkt använda är en cheva sb och bakaxel blir volvo 740. Anledningen till att det blir volvoaxel är helt enkelt att jag hade en reservdelsbil till min 745a som jag tar axeln ifrån och man måste ju tänka lite på ekonomin. Amazonen tar det mesta av min tid nu så det kommer inte gå så fort nu i början med rodden. Jaja... här kommer några bilder iaf
Såhär ser karossen ut då.. Ganska rostig men iaf äkta plåt
Och här är reservdelsbilen som får släppa till bakaxeln.
Här har jag fått ner axeln. Har tänkt använda mig av volvons bärarmar och allt.
Nu ikväll så ropade jag hem luftbälgar på tradera som jag har tänkt använda till bakaxeln.
Så är läget med detta projektet just nu och det kommer inte bli jättetätt mellan uppdateringarna nu. Men sen när amazonen är klar så ska jag sätta fart ordentligt med detta projektet