3413
Sök

Billigaste däckpaket 17" eller 18"

681 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Vet någon vem som är billigat på det?

681 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
http://www.infosite.se/index.htm

någon som har erfarenhet av det

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 januari 2011
Liten notis bara... snåla inte på däcken!

jag gjorde det en gång när jag köpte sommardäck och de var totalt värdelösa när det blev blött ute. Stod bara och spann när man skulle gasa iväg från noll, ABS:en gick igång vid varenda inbromsning som var lite hårdare osv osv.

679 Inlägg
18 januari 2011
budget däck funkar lika bra som dom dyra , har själv testat

681 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Jag brukar inte köpa dom billigast däcken, men har kört med Nankang och det var billiga däck, men dom var bra

807 Inlägg
18 januari 2011
Bompeman skrev:

O hur har du testat? beror på vad man sätter dom på... Jag skulle inte vilja ta en kurva i 120 på blött underlag med kina däck...
till trådskaparen, snälla snåla inte med däck! Det är det enda som har kontakt med vägen, det är grymt viktigt att ha bra däck!

I'd rather die like a man, than live like a coward

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
18 januari 2011
Skitdäck, kan fungera, tror man, om man kör vanligt i lungt Svenssontempo. Men den gången situationen är där, då är det kört! Så hällre ett dyrare däck än något billigt skit!

Såg ett test, där en vanlig 145hk Mondeo med toppdäck vann över en 230 hk Mazda RX-8  på bana som hade skitdäck! I vanliga fall hade ju Mazdan vunnit utan bekymmer!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

274 Inlägg
18 januari 2011
hade budget däck på min bil o det var ej kul ner regnet kom på sommaren. gick bra rakt fram men hade inge bra egenskaper när du skulle svänga lite hastigt. blev  lite oroväckande släpp. så betala hellre lite mer för vettiga däck

3 120 Inlägg
18 januari 2011
Bompeman skrev:

Om man kör som faster Agda ja, kanske de fungerar någorlunda vid torrt väglag.

Billigare däck fungerar bra om man väljer med omsorg; tex: Kumho, Toyo Proxes osv. Kina-däck skulle jag inte ta i med tång!

1 813 Inlägg
18 januari 2011
dackonline.se frakten e redan inräknat i priset. billigadäck 600kr st å då e frakten inräknad hem till din dörr wink finns kvalitets däck oxå..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

681 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
har köpt tidigare av däckonline, och har bra erfarenhet av det. Men jag e ute efter fälgpaket.

552 Inlägg
18 januari 2011
Bompeman skrev:

Håller med, men inte alla budget däck. Har själv nankang 17" nu på vintern. Samma kvalitet på körningen jämnfört med dyrare däck. Dessa däck kostade ca: 700kr st. Detta är ungefär halva summan av begagnade Nokian i samma dim.

Gillar Nankang, klarar hårda körningar samt snö/is förvånansvärd värt bra, Då kör jag ändå 20mil varje dag.

Ska du ha fälgpaket så är infosite grymma, sen finns också bythjul.

1 813 Inlägg
19 januari 2011

Åk före du så väntar jag på dig där..!

681 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
vem e billigast

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
19 januari 2011
iswal skrev:
vem e billigast

kolla upp? tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Mr_Aira
105 Inlägg
19 januari 2011
kolla med ntt-däck.

7 274 Inlägg
19 januari 2011
Hade några budgetdäck första året på saaben. Hette nånting på D, typ Duno eller så.
Där gällde det att man körde som Agda i rondeller annars åkte man rakt fram...

Egenföretagare
999 Inlägg
19 januari 2011
Har haft hala kina däck på tre bilar (satt på när jag köpte bilarna) och aldrig att jag skulle köpa sån skit...

Så fort det blir blött var dom värdelösa.

Ett bra budget-däck jag testade på min fd. BMW 740 var Hankook Ventus Sport K104, kostade 1100kr/st för 245/45-18

Sök