3648
Sök

Volvo 240 vänster högtalare funkar inte

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
hej
nu är det så att vänstra högtalaren inte funkar, har provat att byta högtalare men funkar ändå inte.
så det måste ju vara kablarna men det är det att jag inte hittat nåt fel på dom ,
har tagit ut radion för att kopla högtalarna via iso kablarna men funkar ändå inte.
vad kan vara fel?

//MVH TT

1 161 Inlägg
24 januari 2011
Prova att byta stereo,.

Fattig student
1 282 Inlägg
24 januari 2011
Skulle gissa på att kablarna mellan kaross och dörr har gått av, inget ovanligt..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
__hogberg__ skrev:
Prova att byta stereo,.

jadu kommer ny imorgon smile
därför tänkte jag fixa det idag
men kan det vara sterion som är fel?

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
Skulle gissa på att kablarna mellan kaross och dörr har gått av, inget ovanligt..

ne är inte dom då jag har tagit ur sterion och koplat in den till en nätagg och provat,
fortfarande samma sak vänster funkar ej men höger går de bra smile

3 187 Inlägg
24 januari 2011
Frillri skrev:
__hogberg__ skrev:
Prova att byta stereo,.

det heter stereo!! wink
har du testat att byta högtalare? kanske är den som har pajat?

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Frillri skrev:
__hogberg__ skrev:
Prova att byta stereo,.

det heter stereo!! wink
har du testat att byta högtalare? kanske är den som har pajat?

dyslexi wink

japp tog den högra högtalarn och böt med vänster men funkade inte

474 Inlägg
24 januari 2011
Frillri skrev:
Tiger1978 skrev:

ne är inte dom då jag har tagit ur sterion och koplat in den till en nätagg och provat,

ja, låter ju precis som att kablarna mellan dörr och kaross har gått av?! Inget händer alltså med vänstra högtalaren när du skickar på ström på den kabeln, men på högra? Alltså har du ju avbrott nånstans mellan stereon och högtalaren, mycket troligt mellan dörr och kaross..

3 187 Inlägg
24 januari 2011
Alka0512 skrev:
Frillri skrev:
Tiger1978 skrev:

ja, låter ju precis som att kablarna mellan dörr och kaross har gått av?! Inget händer alltså med vänstra högtalaren när du skickar på ström på den kabeln, men på högra? Alltså har du ju avbrott nånstans mellan stereon och högtalaren, mycket troligt mellan dörr och kaross..

teat mät kabeln på högtalar kabeln, då ser du om den är av.

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Men alltså, jag har tagit ut hela stereon och alltihopa, tagit med det hem och provat allt. Har provat byta kablarna och allting också men fortfarande iinget ljud i vänster.. Har provat med den andra högtalaren  också och den fungerade inte heller i vänster..

3 187 Inlägg
24 januari 2011
Frillri skrev:
Men alltså, jag har tagit ut hela stereon och alltihopa, tagit med det hem och provat allt. Har provat byta kablarna och allting också men fortfarande iinget ljud i vänster.. Har provat med den andra högtalaren  också och den fungerade inte heller i vänster..

har du bytt kabeln mellan högtalare och stereon?

16 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Frillri skrev:

om du menar att öppna stereon och byta dom kablarna så nej.

3 187 Inlägg
24 januari 2011
Frillri skrev:
big-jepp skrev:
Frillri skrev:

om du menar att öppna stereon och byta dom kablarna så nej.

nej jag menar kabeln mellan stereon och högtalaren.

274 Inlägg
24 januari 2011
ett simpelt kabel brott. dra nya kablar från dörren in till steget eller stereon så kan problemet vara löst.

16 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
det var stereon som cpade sig smile tack alla för hjälpen

535 Inlägg
25 januari 2011
Frillri skrev:

Hade något varit och pillat på fadden eller stavs det faden (kan inte stava) men smile

136 Inlägg
26 januari 2011
DKn skrev:
Frillri skrev:

Hade något varit och pillat på fadden eller stavs det faden (kan inte stava) men smile

Skulle tro det va tongue

Sök