köpte bilen nu i Lördags då gick den klockrent och allt var frid och fröjd.
Nu till det lite mindre roliga, när ja var ute och åkte kändes det som att bilen slutar den att dra efter 4000varv...
Bilen är chippad och laddar 1,3bar har 3"avgassystem och ska enligt tidigare ägare har den lite över 300hk.
När ja köpte bilen så gick den riktigt bra och fortsatte dra bra till 6500varv, men nu käns det som att den sackar áv efter 4000.
Har haft inne bilen på felsökning utan resultat, dom trodde de skulle vara Lmm så den har ja bytt men felet återstår haräven kollat över tryckslangarna och turbon.
Skulle vara väldigt tacksam över ideer eller om någon upplevt något liknande på sin bil.
kollat wastgate klockan så att den inte läcker eller är dålig
ja har kollat den redan har tagit isär den och kollat fjädern och alla slangar till magnet ventilen också, väldigt tråkigt att det ska krångla, hör gärna av dig om du vet något annat ja kan kolla! mvh
jag har tyvär ingen laddtrycksmätare ännu, men den tappar antigen ladd eller så ärdetnågot som motar men har kollat katten och den ser med fin ut så ja har verkligen inte en aning om vad det kan vara
jag har gjort det nu laddet var 06, men sjönk direkt till 0,5 så nuhar ja satt ett t-kors och den laddar emn det ska inte behövas t kors eftersom den gått riktigt utan innan.. mvh
Säker på att tex. kopplingen inte slirar? Låter som du tappar effekt vid högre varv, finns en hel del att chansa på... Kolla upp ditt laddtryck när motorn är belastad dvs inte på tomgång etc. Ha tex. 3ans växel på cirka 1900varv och accelera raskt till 3500 och släpp. Se vad du laddat i peak (max)... Sen kör du ett par vändor i olika varvtal och ser vart du tappar trycket. Kan vara allt från läckande IC till dåliga tryckrör etc.
Säker på att tex. kopplingen inte slirar? Låter som du tappar effekt vid högre varv, finns en hel del att chansa på... Kolla upp ditt laddtryck när motorn är belastad dvs inte på tomgång etc. Ha tex. 3ans växel på cirka 1900varv och accelera raskt till 3500 och släpp. Se vad du laddat i peak (max)... Sen kör du ett par vändor i olika varvtal och ser vart du tappar trycket. Kan vara allt från läckande IC till dåliga tryckrör etc.
Tack för bra ideer, kopplingen ska vara i nyskick så den slirar inte tar fint och allt, men det motar i effekt och man känner hur det suger bort effekten, har kopplat laddtrycks mätare den laddadedå endast ca 0.5 satte på ett vanligt t-kors då gick laddet upp till 1,3 men om du är bra på automat till manuell konvertering kanske du kan veta något, eftersom bilen varit automat för ungefär 1 ¨r sedan, tänkerpå felsäkert läge eller dylikt? mvh oliver
Att den varit automat tidigare är inte sådär jätte intressant då den troligen funkat bra som manuell innan detta problem. T-kors ska du ha och en mätare då visar det rätt... Jag hade kollat igenom lite flera vakuumslangar och eventuellt tryck testa ic:n.
Att den varit automat tidigare är inte sådär jätte intressant då den troligen funkat bra som manuell innan detta problem. T-kors ska du ha och en mätare då visar det rätt... Jag hade kollat igenom lite flera vakuumslangar och eventuellt tryck testa ic:n.
okej tänkte på fukt eller dylikt för dagen den började gå konstigt var det regnigt väder ute.
men omdet är något medelen så kanske den inte får tillräckligt med soppa eftersom laddet sjunker så kanske även bensintrycketsjunker jag vet inte, har fixad laddtrycksmätare nu med, men om icn hadeläckt hade den väl inte laddat jämt även om det sitter t-kors? mvh
Att den varit automat tidigare är inte sådär jätte intressant då den troligen funkat bra som manuell innan detta problem. T-kors ska du ha och en mätare då visar det rätt... Jag hade kollat igenom lite flera vakuumslangar och eventuellt tryck testa ic:n.
okej tänkte på fukt eller dylikt för dagen den började gå konstigt var det regnigt väder ute.
men omdet är något medelen så kanske den inte får tillräckligt med soppa eftersom laddet sjunker så kanske även bensintrycketsjunker jag vet inte, har fixad laddtrycksmätare nu med, men om icn hadeläckt hade den väl inte laddat jämt även om det sitter t-kors? mvh
Iofs. ICn kan man nog utesluta. Sitter det öppet luft filter? Kanske dags att gå igenom tänd delar också. Tändstift etc.
Att den varit automat tidigare är inte sådär jätte intressant då den troligen funkat bra som manuell innan detta problem. T-kors ska du ha och en mätare då visar det rätt... Jag hade kollat igenom lite flera vakuumslangar och eventuellt tryck testa ic:n.
okej tänkte på fukt eller dylikt för dagen den började gå konstigt var det regnigt väder ute.
men omdet är något medelen så kanske den inte får tillräckligt med soppa eftersom laddet sjunker så kanske även bensintrycketsjunker jag vet inte, har fixad laddtrycksmätare nu med, men om icn hadeläckt hade den väl inte laddat jämt även om det sitter t-kors? mvh
Iofs. ICn kan man nog utesluta. Sitter det öppet luft filter? Kanske dags att gå igenom tänd delar också. Tändstift etc.
jappp det sitter öppet filte rpå bilen, Dock väldigt smutsigt, ska in till ett mer pålitligt företag imorgon och göra en ny felsökning också, litar inte på domsom gjorde den första.. jaa hittar vi ingetimorgon ska ja köpa nytt bränslefilter, oljefilter, tändstift samt ett nytt filter, får hoppas på det bästa tråkigt när den inte går somden ska, en fråga med, vet du vad dom ska ladda org? tänkte på chippet det kanske är pajj så den går som org? mvh Oliver