3412
Sök

Fråga ang. lampor inför besiktningen.

2 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Tjena har en v40-00, nästa vecka ska kärran in på besiktning, dock har dimljusen fram fått spricka i glaset efter stenskott (inga småsprickor!) och baklysena i bagageluckan funkar inte men hittar inte felet! baklysena är ju endå centrerade med tanke på baklysena på kanterna, men vad säger besiktningen om detta? vad kan vara fel med tanke på att det inte heller är bläcken i "dosan"? mvh Henke

2 624 Inlägg
27 januari 2011
Funkar inte ena/båda baklysena så blir det en villkorslös 2a om din bil inte har besiktas med trasiga baklampor förut och det är inte åtgärdat. smile

Villkorslös 2a är att bilen är underkänd men du behöver inte åka tillbaka med den..  bara fixa det till nästa bes smile

är 99% att det är så..  nån annan får tillägga om det inte är så men är iprincip säker på det! smile

5 198 Inlägg
27 januari 2011
Dimljusen får inte blända,, men de behöver inte fungera.

112 Inlägg
27 januari 2011
Dra ur kablarna till dimljusen så kan dom inget säga

2 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Är ni hundra att det räcker att ta ut kablarna? För en mekaniker jag snackade lite med sa att om de satt dimljus på var det tvunget att fungera, men han kan ju ha fel

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
28 januari 2011
Nej, men fungerar dom så måste dom lysa med rätt ljusbild = inte blända.. Du kan ju va överseriös och plocka bort lampan i dimljusen med om du vill.

Bak är värre, men fungerar de båda yttre ljusen (ej på luckan)?! Isåfall är det nog heller inget problem. Förstår inte riktigt vad du menade där.!?

/Mattias

5 198 Inlägg
28 januari 2011
HenkeG skrev:
Är ni hundra att det räcker att ta ut kablarna? För en mekaniker jag snackade lite med sa att om de satt dimljus på var det tvunget att fungera, men han kan ju ha fel

Jag frågade sist jag besikta. å han sa det... fungerar dom så får dom inte blända,, men de behöver inte fungera..

112 Inlägg
28 januari 2011
japp det räcker att dra ur kablarna. min bror fick en 2a på bes för att dom stog för högt och han drog ur dom till ombes bara

Sök