3931
Sök

Golf mk2 gti 16v -87 kopplings problem

48 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Tjabba, när jag gjorde en omkörning och skulle lägga i femman efter det försvann kopplingspedalen i golvet och stanna där, jag svängde åt sidan och skulle kolla om jag såg någonting, vajern var inte av och när man tryckte på pedalen så rörde sig armen som vajern går till.
Kopplings pedalen kan alltså vara uppe och nere i golvet (fastnar i båda lägena) men det kopplar inte ur så man får i växel.

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

tack på förhand...
Senast redigerat av ViktorK (30 januari 2011)

Whoppa!!!

CalibraDanne
31 januari 2011
Nånting har förmodligen gått av. Jag skulle sära på låda och motor och titta efter

48 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Ja, det är väl det jag kommit fram till nu också. Men det får bli till helgen!

Whoppa!!!

CalibraDanne
31 januari 2011
lycka till!

Putsbög
70 Inlägg
31 januari 2011
skulle först o främst kolla vid urtrampningslagret o kolla ''armen'' som trycker in lagret o kopplar ur, kan vara den som har gått sönder eller själva lagret som skurit ihop, haft samma problem på min , lagret skar ihop totalt o de va samma visa, är det inget utav de ovanstående delarna så är de ju nog bara att utesluta ''pinnen'' som lagret trycker på som går genom axeln i lådan te kopplingen, lagret hittar du vid de gröna locket på lådan längst ut och det är som ett målarlock , glöm inte bara att få de ordentligt tätt efteråt! de e vad jag skulle kunna vara bra säker på ialf
MVH Johan

En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera

48 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
okej, tack för tipset! lägger upp bild till helgen om jag är osäker på hur det ska vara! smile

Whoppa!!!

Putsbög
70 Inlägg
1 februari 2011
jajjemän gör det:)

En VW går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera

Sök