3471
Sök

Varför låter min bmw helt sjukt?

141 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Ja, det är ett metalliskt klonkande/knackande från höger bakhjul.

Bilen är en bmw e46 320i 02.

Hjulet sitter inte löst, och förra ägare har lämnat in den på verkstad, och enligt dem så är alla bussningar i bakvagn bytt.

Har även bytt stötdämpare idag, utan resultat.

Det är ju inte lite det låter om man säger så! Kolla filmen längre ner.

Sen har även jag lämnat in den på verkstad för ljudet, men de enda det hittade var stabstag FRAM. och hur mycket hjälpte det.
De sa även att värmeplåten till ljuddämparen hade rostat, men den sitter ju på andra sidan, och det är ej den som låter.

Kan det vara något vid bromsar eller något? blir galen på detta då jag lagt ut ett x antal tusenlappar för att få bort det men det hjälper inte!

Här är då filmen!! Den kanske inte kommit upp riktigt ännu men tålamod min vän.
http://www.garaget.org/video/b4jb7k063yb9

Hjälp mig snälla...

/William
Senast redigerat av Sjoberg_W (22 januari 2011)

billinge
95 Inlägg
22 januari 2011
det kan va belägen som glappar så det låter. prova att bromsa lite mjukt på pedalen när ljudet hörs slutar de så e de nog belägen som glappar  mvh kimpan

bensin i blodet och motorolja i öronen

1 749 Inlägg
22 januari 2011
Går handbromsen i trumman på dem, eller är den i oket?
En 530 jag hade förr så hade en bit av ett handbromsbelägg gått sönder och det låg och slamrade i trumman.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

141 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
kimpan skrev:
det kan va belägen som glappar så det låter. prova att bromsa lite mjukt på pedalen när ljudet hörs slutar de så e de nog belägen som glappar  mvh kimpan

Jag har haft in den på verkstad för några tusen, köpt ny bakdämpare och ställt otaligt många frågor här på garaget, skruvat i timmar..

Men nu så har jag äntligen kommit en bit på vägen! när jag håller broms så slutar det! Hur svårt ska det vara att komma på det egentligen?

Tack så hemskt mycket! nu har du verkligen hjälpt mig på traven, så har jag något att gå på!

Mvh William

patrikke skrev:
Går handbromsen i trumman på dem, eller är den i oket?
En 530 jag hade förr så hade en bit av ett handbromsbelägg gått sönder och det låg och slamrade i trumman.

Besiktade bilen nyss och donade med handbromsen då, så den ska nog vara hel.. Men tack för tipset!
Senast redigerat av Sjoberg_W (22 januari 2011)

volvolover
667 Inlägg
22 januari 2011
testa skruva åt bromsoket big_smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

billinge
95 Inlägg
6 februari 2011
då hade jag provat att byta belägen för då är dom nog för lösa skulle tippa på att ifall du har kört så länge så har beläget slitis up i fästöronen men jag är inte säker. hoppas du får rätt på de mvh

141 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
kimpan skrev:
då hade jag provat att byta belägen för då är dom nog för lösa skulle tippa på att ifall du har kört så länge så har beläget slitis up i fästöronen men jag är inte säker. hoppas du får rätt på de mvh

jo exakt det som var problemet, fast istället hade det nött i oket och inte i beläggen:S men det är åtgärdat nu:)

billinge
95 Inlägg
9 februari 2011
det var ju skönt att du blev av med oljudet mvh

Sök