3198
Sök

Volvo motor b230f identifera kabel

18 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Jag Undrar vad som ska sitta där, i den om ringade hålet. Det är ett hål mot, svänghjulet. Det var en kabel, med gäng som satt där innan som har gått av.

Det är motortyp : b230f - 89
Automatlåda

PM:a mig

Jag var på volvo idag, och den har gått ur sortimentet. Så jag söker en ny, det var en givare mera kunde han inte säga.

http://img411.imageshack.us/img411/8814/img002au.jpg

18 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
halvljuset skrev:
Jag Undrar vad som ska sitta där, i den om ringade hålet. Det är ett hål mot, svänghjulet. Det var en kabel, med gäng som satt där innan som har gått av.

Det är motortyp : b230f - 89
Automatlåda

PM:a mig

Jag var på volvo idag, och den har gått ur sortimentet. Så jag söker en ny, det var en givare mera kunde han inte säga.

http://img411.imageshack.us/img411/8814/img002au.jpg

1 008 Inlägg
22 februari 2011
Det låter som det är den där givaren för vevaxelns nolläge.. den är/var dock bara ett servicehjälpmedel till volvoverkstaden.
Uttaget satt skruvat på ventilkåpan en rektangulär 4?-polig kontakt med ett skyddslock över.
Detta uttag används nog sällan/aldrig nuförtiden av bilverkstan när dom nollar.

Men på en 89:a så borde inte denna finnas, har bara sett dessa på äldre motorer som inte har elektrisk insprutning. men blocket kanske är bytt till ett äldre?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
22 februari 2011
240bns skrev:
Det låter som det är den där givaren för vevaxelns nolläge.. den är/var dock bara ett servicehjälpmedel till volvoverkstaden.
Uttaget satt skruvat på ventilkåpan en rektangulär 4?-polig kontakt med ett skyddslock över.
Detta uttag används nog sällan/aldrig nuförtiden av bilverkstan när dom nollar.

Men på en 89:a så borde inte denna finnas, har bara sett dessa på äldre motorer som inte har elektrisk insprutning. men blocket kanske är bytt till ett äldre?

Hade en sån satt på min 82:a innan jag böt block, den ledde ingenvart precis som du skriver, utan bara upp till en fyrpolig kontakt...

Jag har inte sett någon sådan på varken en 240 lh2.2 jag haft eller min 240 lh2.4 som jag har nu. Den ska inte ha någon viktigt funktion, i alla fall inte till motorn styrsystem....

18 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Okej, ja tack så mycket! Då var det problemet löst.

Tack så mycket båda två. oerhört tacksam. smile

Sök