3378
Sök

Varför är inte denna såld..?

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Hej alla nattugglor!

Satt och kikade på blocket och hittade denna. Om den inte redan är såld, vad tror ni då anledning är till varför den inte är såld? 50,000 för en fas 2 v40 med massa godis är ju riktigt billigt. Dessutom inte gått så långt... Nästan för bra för att vara sant/han berättar inte allt.

Kung
603 Inlägg
25 februari 2011
Den kanske är såld men ej borttagen.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Det förstår jag också, därav jag skrev "om den inte redan är såld, vad...". smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
25 februari 2011
Tycker att prissänkningen på 30000 känns lite suspekt.... Kanske något fel på bilen om vi ej får veta.... ?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

517 Inlägg
25 februari 2011
En 10år gammal dussin-bil med 240hk och framhjulsdrift samt kjolpaket+sänkningssats låter kanske inte så lockade nu under vintern.
Det brukar ju vara lättare att bli av med bilarna under vår och höstkanten då folk börjar fundera på att skaffa sig en ny sommar/vinter-bil.

Det är nog många som har mottot:  "är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen så" och tänker automatiskt att det där kan ju inte stämma och drar sig tillbaka utan att undersöka saken närmare.

Ring och hör med killen iaf. Vem vet, kanske är han i akut behov utav pengar och du gör din livs bilaffär!?

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Hittade annonsen precis innan jag postade här (01.00) så jag tyckte inte det var värt att ringa wink Men jag mailade honom iaf.. Får se om han svarar eller tar bort annonsen. Är annonsen kvar imorgon eftermiddag så ringer jag på den.

Har 50-60 mil upp, så om man säger 45,000 om jag kommer och hämtar den så är det väl jäkligt billigt? Med tanke på allt som är gjort med den och att den ser ut att vara i riktigt fint skick så tycker jag det är konstigt den inte blivit såld.

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
FordRSC skrev:
Tycker att prissänkningen på 30000 känns lite suspekt.... Kanske något fel på bilen om vi ej får veta.... ?

Precis, det jag misstänker också.. Säg att han fått motorras och sänkte priset utan att skriva i annonsen. Då blir han överfallen av mail och telefonsamtal där han får berätta för alla att bilen fått motorras, och då backar givetvis dem flesta. Kanske kanske...

327 Inlägg
25 februari 2011
Prissänkningen är nog att man försökte få lite stålar först men sen har man sänkt nu rejält i tron om att man ska göra ett klipp.
Detta är dock inget bra knep, precis så som ni talar om så tror man att det blivit ett major problem på bilen.

Gjorde likadant förut på en bil, sänkte ca 20.000 och varje mail jag fick efter det handlade om prissänkningen och om det hade hänt något med bilen.

Säljaren kan vara i akut behov av pengar oxå och sänkt sig direkt till den lägsta nivå han kan.
Senast redigerat av Rs4Danderyd (25 februari 2011)

83 Inlägg
25 februari 2011
Inte såld är ju inte så märkligt. Den är chippad och bytt avgassystem - där försvinner 100% av alla "vanliga" köpare som behöver en billig familjebil av ett känt märke. Kvar blir då bara Garaget-folk och trimmare, men då försvinner rätt många av dom också pga av det groteska stereobygget. Kvar blir då ca 1 person i landet som kan tänka sig köpa bilen, och det är trådskaparen. smile Mkt bil för pengarna verkar det dock vara och stereon går ju slänga ut och sälja!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 februari 2011
Ghost_Face skrev:
En 10år gammal dussin-bil med 240hk och framhjulsdrift samt kjolpaket+sänkningssats låter kanske inte så lockade nu under vintern.
Det brukar ju vara lättare att bli av med bilarna under vår och höstkanten då folk börjar fundera på att skaffa sig en ny sommar/vinter-bil.

Det är nog många som har mottot:  "är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen så" och tänker automatiskt att det där kan ju inte stämma och drar sig tillbaka utan att undersöka saken närmare.

Ring och hör med killen iaf. Vem vet, kanske är han i akut behov utav pengar och du gör din livs bilaffär!?

Den har inte kjolpaket wink

Autotech

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Fick svar imorse, den är inte såld. Fick även regnr, så miltal stämmer och den är såld ny i sverige 2001.

Jag förstår att majoriteten fösvinner pga trimning osv.. Grejen är ju dock att allt han gjort på sin bil, det är typ det jag hade tänkt göra på min egen! Fälgar, chip, avgas.. Hade även tänkt bygga lite stereo så småningom, men inte så stort som han gjort. Men man får väl se om man säljer det så småningom i så fall. Det är väl ganska bra ljud? Jag kollade upp priset på grejerna och det ligger ju på över 30,000 för alla komponenter.

Ska ringa honom senare. Bjuda 45 pga resan..

2 982 Inlägg
25 februari 2011
den är RÖD.........

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
...vilket innebär? Jag tycker om färgen. Tycker nästan den är snyggare än min nuvarande som är BLÅÅ...... wink

2 982 Inlägg
25 februari 2011
ja jämför man opopulära colors med varandra så lär man nog hitta en som är "snyggare" än den andra

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
..och jag tycker inte om bling-bling fälgarna på din BMW heller, så jag antar att smaken är olika.

2 982 Inlägg
25 februari 2011
LimpanS skrev:
..och jag tycker inte om bling-bling fälgarna på din BMW heller, så jag antar att smaken är olika.

Absolut! Alla har olika smak, det är många som inte gillar min bil.  big_smile
men ja köpte inte fälgarna för att ANDRA ska tycka om min bil heller för den delen

(fälgar byts hela tiden, lacken-färgen får de flesta dras med hela innehavstiden)
Senast redigerat av Rock-Star (25 februari 2011)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
25 februari 2011
Har du köpt den? tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

351 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Hehe, nej inte än smile

Funderar över hur jag ska göra med köpet.. Bilen ska stå på min pappa, men jag tror inte han är sugen på att åka 6 timmar tåg upp och sen lika lång tid hem med bilen. Hmm..

8 883 Inlägg
25 februari 2011
Börjar likna mer en blogg så vi låser och hänvisar till just bloggen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök