Billigast är trots allt att köpa en 2,6:a. Har både en 2,6 och en 2,3. Den sexcylindriga är helt överlägsen i komfort. Ha även lite koll på bakaxelutväxlingen om du konverterar. Jag har en 3,23 eller 3,27 i min 2,6:a så den går så "gõtt" ca 3.000rpm vid 140. 2,3 -91 har en 3,46-axel. Det verkar dock som att tidiga 2,3:or har högre kugg. Min 88B hade lägre "marschvarv" än den 91:an som jag har nu. Men passa dig noga om du är ute och kollar. Jag var och tittade på en 2,6 som varvade 3.000 redan vid 110. Dvs samma som min gör på fyran. Tror att man erbjöd någon typ av "sport"-version där man la utväxlingen så att det blev en "rak" femma. Det var en jävligt rapp vagn, men det räcker bra som det är ändå tycker jag. Förresten är det någon mer som har problem med oljetryck och oljeförbrukning på 2,6:an? Min trycker inte 3 kg förrän vid 1.500 rpm.