3410
Sök

V70R -98 ,laddtryccket försvinner helt

726 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
hej! va ute och körde med min v70 idag, allt gick jätte bra , laddar 0.7 , sen när ja stängde av bilen och skulle åka efter en stund , så gick den bara upp till 0.an på laddtrycksmätaren, inget laddtryck alls. vad kan va fel ? kan bilen bete sig så om magnetventilen e kass? tacksam för svar

296 Inlägg
26 februari 2011
magnetventilen låter som en väldigt bra gissning tongue speciellt om du helt plötsligt får tillbaka laddtrycket när du stänger av bilen smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Stabil som fan
304 Inlägg
27 februari 2011
det är ju dessutom ett mkt vanligt fel på 85x70 bilar smile

726 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
någon av er som vet vad en ny kostar på volvo ? mvh

187 Inlägg
27 februari 2011
__r0b1n skrev:
någon av er som vet vad en ny kostar på volvo ? mvh

Räkna med 500-550 riksdaler.

241 Inlägg
27 februari 2011
köpte en ny till min v70n iofs men gav 527:- tror jag, så räkna runt 500 hundringen

Stabil som fan
304 Inlägg
27 februari 2011
köpte en ny till min för någon månadsen å den tror jag kostade runt 300 pix, och jag tror inte att det ska skillja något trots att min bil är lite sniknare smile

726 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Tinjection skrev:
köpte en ny till min för någon månadsen å den tror jag kostade runt 300 pix, och jag tror inte att det ska skillja något trots att min bil är lite sniknare smile

har du artnnummer?

Yrkesförare
1 267 Inlägg
27 februari 2011
__r0b1n skrev:
Tinjection skrev:

har du artnnummer?

Magnetventil Art NR: 9155936

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 februari 2011
INte bara köpa nya grejjer så på misstanke....

Om denna pajjar tror jag knappast du får 0 i tryck heller kanske lite mindre men inte 0.

Kolla så att inte wastegate staget har lossnat eller så att inte wastegate fastnat öppen. Kolla även så turbon snurrar å inte sitter fast å sen till sist återcirkuleringsventilen så att den inte står öppen.

E alla dom grejjerna OK så kan du börja kolla på magnetventlien

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

726 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:

Om denna pajjar tror jag knappast du får 0 i tryck heller kanske lite mindre men inte 0.

Kolla så att inte wastegate staget har lossnat eller så att inte wastegate fastnat öppen. Kolla även så turbon snurrar å inte sitter fast å sen till sist återcirkuleringsventilen så att den inte står öppen.

nej, det är sant , men med tanke på att den tappar laddet ibland, då måste man ju stanna just den gången, och skruva bort grejjerna o kolla när den är varm... för annars märker du ju inte de , när det bara händer ibland. mvh

Stabil som fan
304 Inlägg
28 februari 2011
Men har wastegate staget lossnat hade skulle den ju knappast hoppat på igen. när jag märkte att min var kass började den tappa ladd, när man krämade på. iof. laddade den ju, men inte så speciellt mkt.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
28 februari 2011
__r0b1n skrev:
JaggaChafen skrev:

nej, det är sant , men med tanke på att den tappar laddet ibland, då måste man ju stanna just den gången, och skruva bort grejjerna o kolla när den är varm... för annars märker du ju inte de , när det bara händer ibland. mvh

Hmmm nu stog det ju inget om ibland det stod att den funak som den skulle å sen nästa gång du skulle köra hade du inget ladd.... Inget om att du hade ladd ibland å ibland inte..

Då låter ju faktisk magnetventilen som en mkt bättre gissning

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

726 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
__r0b1n skrev:
JaggaChafen skrev:

Hmmm nu stog det ju inget om ibland det stod att den funak som den skulle å sen nästa gång du skulle köra hade du inget ladd.... Inget om att du hade ladd ibland å ibland inte..

Då låter ju faktisk magnetventilen som en mkt bättre gissning

anledningen va att den inte laddade något under den tiden jag skrev inlägget, men som sagt , det kommer och går , idag har det funkat klockrent..

Sök