3246
Sök

Impreza GT varvar ej ut..

42 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
tjena, bytte till HKS insatsfilter idag och körde rätt hårt med bilen på grus, sen dog bilen påvägen hem. startade och gick på tomgång en liten stund sen dog, fick igång den när den svalnat och nu varvar den ca 3000varv/min sen blöddrar den å har sig. kan luftmassemätaren ha gett sig eller va kan felet vara? testade byta tillbaka filter men de har ej hjälpt. check engine lampan har tänt sig också.

tacksam för svar! big_smile

Bilen är en Subaru Impreza GT -99 som gått 17k  mil
Mvh
Senast redigerat av Gunnaarson (10 juli 2010)

[img]http://i39.tinypic.com/2wc4q6s.jpg[/img]

42 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
ingen som vet nått? antar att de är LMMen men dumt å köpa en innan man vet felet, å lämna in den till subaru känns inte så billigt tongue

[img]http://i39.tinypic.com/2wc4q6s.jpg[/img]

341 Inlägg
10 juli 2010
låter som att det troligtvis är lmm, kolla felkoderna till att börja med..

51 Inlägg
22 februari 2011
typ samma hände mig idag.
va ute o körde lugnt o fint, kom fram till en korsning o var tvungen att stanna. när jag körde där ifrån skulle jag varava ur lite men då började den gå jävligt konstigt och bluddrade o sköt. stannade för att kolla om något hänt och då dog bilen helt sen ficka jag inte igång den igen. typ samma fel kanske?

Om man ingen turbo har, får man åka utan BAR

Najs
22 februari 2011
vet inte alls men prova o kolla intercooler rören o silikonslangarna runt om där.
kan ju bli lite problem om nån lossnar eller spricker.
de va felet på min ivf när min gick konstigt o sköt o greja o dona efter att ja "dragit" ur bilen.
lycka till

22 Inlägg
22 februari 2011
När slangen till mitt tryckrör lossnade så blev bilen väldigt seg i motorn samt att det kom ett tjutande ljud som blev när luften smet förbi slangen.

När min LMM gick sönder så gick de inte köra snabbare än 50 km/h. och när jag stod still och gasade till den så ''dumpade'' den som fan utan ladd. och när man kör bygger den upp ladd som fan och dumpar för minsta lilla.

Har du några av dom syndromen?

Lycka till.

//S

51 Inlägg
22 februari 2011
ja typ asså den blev ju jävlig seg och de minsta den börja ladda så bara bluddrar den, snetände och lät nästan som om den inte gick på alla 4a.

när jag stannade vid sidan om vägen så gasade jag lite och när jag släppte så dog hela bilen. gick inte att starta efter de. den tände till ibland och gick VÄLDIGT VÄLDIGT dåligt i kanske 3 sec sen dog den igen och efter de vågade jag inte försöka mer.

22 Inlägg
22 februari 2011
Jag är ju tyvärr ingen höjdare på bilar, det enda jag kan dela med mig av är mina syndrom på respektive fel. så jag får tyvärr överlåta problemlösningen till dom mer kunniga här på forumet, kommer dock följa upp tråden och hjälpa till så gott jag kan.

//S

KHRacing
22 februari 2011
igensatt bränslefilter ?

BTR som hängt sig i öppet läge ?

51 Inlägg
22 februari 2011
KHRacing skrev:
igensatt bränslefilter ?

BTR som hängt sig i öppet läge ?

Ingen aning. är inte alls bra på att meka sj med bilar. har lämnat in den till en kille som skulle titta på den..
BTR?

94 Inlägg
22 februari 2011
BTR = Bränsle Trycks Regulator

Måste man så måste man.

51 Inlägg
22 februari 2011
Hasselhoff666 skrev:
BTR = Bränsle Trycks Regulator

hehe ok tack.

22 Inlägg
27 februari 2011
Hur går det med bilen? Fått någon ordning på den?

51 Inlägg
27 februari 2011
WayMan skrev:
Hur går det med bilen? Fått någon ordning på den?

Jag har jobbat och inte haft tid att kolla på den.. Just nu så står den på en verkstad men dom skulle ringa men ingen har hört av sig. börjar bli lite orolig.

va på JRM o snacka med dom o dom sa oxå att LMMen var felet.

6 632 Inlägg
27 februari 2011
Har du provat dra ur kontakten till LMMen?

De/Dem

51 Inlägg
28 februari 2011
Malheus skrev:
Har du provat dra ur kontakten till LMMen?

nej de har jag inte.. har inte haft bilen hemma sen den stannade.

51 Inlägg
28 februari 2011
Kom nyss hem från verkstan, och jag har ingen LMM på den. Där emot sitter de Lamda-link på den.
Dom tror att de e bränslepumpen som är trasig. Blir att kolla med JRM imorrn igen om att skicka dit en 255l pump isf. den startar på startgas men sen dör den lika fort igen. luktar ingen soppa så de måste nästan vara den lr?

Sök