3388
Sök

Hur kan man ta reda på om Lambda eller LMM är kass

Alfons
6 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#1
Hur kan man på enklaste sätt ta reda på vilken av dom som e kass?


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 februari 2011
#2
koppla ur dom en och en. skulle det inte bli någon skillnad eller att bilen går bättre utan den du kopplat ur är den kass


Alfons
6 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#3
Okej, provade med att koppla ur lmm, å då gick bilen lika illa som innan.. e de alltså den som borde vara kass då?


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 februari 2011
#4
_smilla skrev:
Okej, provade med att koppla ur lmm, å då gick bilen lika illa som innan.. e de alltså den som borde vara kass då?

beskriv problemet istället så blir det enklare att hjälpa


Alfons
6 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#5
okej, bilen går illa, låter som att den inte går på alla cylindrar, har knappt nån tomgång, känns som att den håller på att få "soppatorsk" trots full tank.. Lambdalampan lyser till och från..


Alfons
6 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#6
ska tillägga att den går så gott som bra över 3000 varv.


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 februari 2011
#7
låter som lmm


1 758 Inlägg
27 februari 2011
#8
Är det din Volvo 740 det gäller så är det alltid en bra idé att börja med att läsa ut felkoder.

Alfons
6 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#9
Japp, kom på det efter ett tag.. Tack ändå..


10 287 Inlägg
1 mars 2011
#10
Behöver inte alls vara lambdasond eller LMM. Kan vara i princip vad som helst typ:
- Skitigt eller ojusterat spjäll
- Dåliga tänddelar
- Igensatt soppafilter
- Igensatt luftfilter

Så innan man börjar riva och byta tex lambdasond eller LMM så måste man se till att bilen är ordentligt servad.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök