3347
Sök

Engine light Saab 9-3 aero 02:a

9 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Stötte på ett litet problem ikväll när jag va ute och körde. Jag körde som vanligt och när jag sneglade ner på instrumenten så såg jag att check engine lampan hade tänts. så jag stannade bilen och funderade vad det kunde vara för fel sad jag har nyligen satt på öppet filter så jag tänkte att det kanske hade något med det att göra så jag öppnade huven och kollade men det "såg" bra ut.. så det jag undrar är om någon har haft liknande problem och kanske vet vad det är?

Bilen går som vanligt tror jag.. bara för att jag visste att lampan va tänd så tyckte jag effekten kändes lite sämre men det var nog bara inbillning.

Ekonomin är sådär  för tillfället så att lämna in den är inget jag kan göra än på ett tag..

..och jag läste i en annan tråd att den kan tändas för inget och att den slocknar av sig själv, eller att man kan koppla loss batteriet över natten för att se om den släcks. ska testa detta imorgon.

hoppas ni kommer med bra ideér nu garaget! smile

tack på förhand /Emil

1 327 Inlägg
6 mars 2011
Fick det problemet på min aero 2002. Då var det knappen till minnet på elstolen som hade hakat upp sig.

Pillade lös knappen och tog lös batteriet. Då slocknade lampan så lampan bör nog slockna om du tar bort batteriet.

Det räcker med några sekunder/minuter för att nollställa.

9 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
awesome det funkade! tack!! du gjorde min dag big_smile

1 327 Inlägg
7 mars 2011
emil_e skrev:
awesome det funkade! tack!! du gjorde min dag big_smile

Bra att man kunde hjälpa till smile

9 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
fast nu idag började den lysa igen.. märkte oxå att den går ojämt på tomgången, kanske är nån slang som spruckit eller liknande? ska lämna in den imorgon och kolla felkoderna.

Sök