3055
Sök

Slutstegs/batterifrågor från en nybörjare

47 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Hej. Har köpt bil nu när jag har fått körkort, så nu ska jag bygga billjud! smile

Det blir 2st 4" sony xplod i dörrarna fram, och 2st 6x9or sony xplod i hatthyllan,
och 2st 10" basar (coustic) i bakluckan. Kör med Pioneer stereo.

Nu till frågan:
jag tänkte köra med 3st slutsteg. 2st slutsteg till basarna och 1 slutsteg till 6x9orna. Kommer det att funka med bara vanliga bilbatteriet?

En annan fråga också:
Kan man dra en "power kabel" från batteriet till ett av slutstegen och sedan dra vidare strömmen där till nästa steg och nästa? Det borde väl gå?

Tacksam för svar smile

Rubrik redigerad, en tydligare och mer förklarande rubrik ger fler och bättre svar samt förenklar navigeringen i forumet. Tänk på det till nästa gång.
Senast redigerat av ChriZtoffer (16 mars 2011)

47 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Tror att slutstegen är på 500w styck, vet inte riktigt, för det är min pappas gamla slutsteg smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 mars 2011
posta mer information om steget. Satsa hellre på ett  bra monoblock till basarna och sedan ett steg till dina 6x9or.

47 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
som jag sa så vet jag inte vad det är för steg.. bara att dom är två kanaliga..

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 mars 2011
3 halvdåliga 2kanalare är ingen bra sits. Du kan säkert använda ett till 6X9orna men jag skulle mycket hellre köpt ett annat monosteg för basarna.

4 074 Inlägg
15 mars 2011
Hej hej och välkommen till garaget! smile
Har du köpt 4" och 6*9or redan eller får du dom av din far?
Anledningen till att jag frågar är att det finns ingen anledning att ha 6*9or bak om du ändå ska ha basar.
Försök få lite mer info om stegen du tänkt ha så ska du se att vi kan hjälpa dig med en lösning.

Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

3 187 Inlägg
16 mars 2011
BJonsson skrev:
Hej hej och välkommen till garaget! smile
Har du köpt 4" och 6*9or redan eller får du dom av din far?
Anledningen till att jag frågar är att det finns ingen anledning att ha 6*9or bak om du ändå ska ha basar.
Försök få lite mer info om stegen du tänkt ha så ska du se att vi kan hjälpa dig med en lösning.

Mvh

+1, skppa 6x9orna och kor framsystemet pa steg smile

47 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Jag har redan 4" och 6x9orna i bilen nu. har lagt in baslådan och allt i bilen, dragit kablar och så. nu ska bara allt in på steget big_smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
18 mars 2011
ska du använda 3 2kanalare fortfarande?

DLS
1 147 Inlägg
18 mars 2011
Det går inte dra strömkabel mellan stegen. Köp ett distributionsblock.

2 035 Inlägg
18 mars 2011
huntelaar skrev:
Det går inte dra strömkabel mellan stegen. Köp ett distributionsblock.

Beror ju på hur seriöst det ska vara. För epatraktorn funkar det säkert. Sen att allt sen går sönder och bildar en härdsmälta är ju en annan femma. haha

Men för att vara seriös så ja köp ett distblock säkringar mm

Sen kan du ju brygga tvåkanalsstegen om det nu går på stegen.

Sen koppla in det tredje steget till 6x9 orna.

Sen får du se hur det låter och själv lära dig av dina misstag mm.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök