Mellan tio och tolv har "nya" motorer. en gammal och sliten kanske har mellan 8 o 10.
Micke du ska vara jätte noga att du sätter noll markering rätt annars blir de jobbigt:)
ah tack för tipset:) kollade nu idag så att det stod rätt, ska riva efter jag komptestat med olja dock är ingen hemma nu ;/ Men topp bultarna drar man från mitten väl?
53124 oooo oooo 42135
om o är bultarna ? eller hur?
När du släper bultarna då är de inifrån och ut:) sen när du drar åt dem så följer du anvisningen spom du från men när du köper nya bultar! och säga inte att du inte köper nya då de kan bli problem! nya är de bara som gäller. de är ju sträckbult och funkar bara en gång:)
man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen
Du borde byta namn till Den Oseriösa Bonnmeckaren ist. MAN BYTER BULTARNA NÄR MAN ÄNDÅ ÄR DÄR OCH RIVER! vanligt vis brukar man säga att dom går att köra med 2-3 avskruvningar jag säger skitsnack!
man köper nya, dom kostar inte många hundra och man har lätt igen det.
Man kan köra på samma bultar om det är en gammal sur 740 på 58 tusen mil som man inte bryr sej så mycke om också hehe då kan man köra på samma.
man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen
Du borde byta namn till Den Oseriösa Bonnmeckaren ist. MAN BYTER BULTARNA NÄR MAN ÄNDÅ ÄR DÄR OCH RIVER! vanligt vis brukar man säga att dom går att köra med 2-3 avskruvningar jag säger skitsnack!
man köper nya, dom kostar inte många hundra och man har lätt igen det.
Man kan köra på samma bultar om det är en gammal sur 740 på 58 tusen mil som man inte bryr sej så mycke om också hehe då kan man köra på samma.
Hur som helst Micke jag hoppas det löser sej
Jag håller helt klart med björn!!! BYT ALLTID BULTARNA! de är ju som att använda topp packningen ingen haha xD!!
Som en polare till mej. Använde samma packning sen läckte den lite då tog han en mutterpicka (MODEL STOR) typ till lastbils muttrar. Så drog han åt skiten. Det fula var att de funka hela vintern och han körde med skiten som om det vore hans sista dag varje dag haha Tur kanske!? hehe
man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen
Du borde byta namn till Den Oseriösa Bonnmeckaren ist. MAN BYTER BULTARNA NÄR MAN ÄNDÅ ÄR DÄR OCH RIVER! vanligt vis brukar man säga att dom går att köra med 2-3 avskruvningar jag säger skitsnack!
man köper nya, dom kostar inte många hundra och man har lätt igen det.
Man kan köra på samma bultar om det är en gammal sur 740 på 58 tusen mil som man inte bryr sej så mycke om också hehe då kan man köra på samma.
Hur som helst Micke jag hoppas det löser sej
Inte för att vara sådan men bultarna funkar hur bra som helst att återanvända, har pillar med maskiner som har haft dom bultarna återanvända 6-7 gånger,,,, Funkar hur bra som helst höhö
EDIT: Dock är det inget man ska göra igentligen men vi tog vad vi hadde MVH VAnd3rsson
körde du men olja som du snacka om tidigare? eller fulllast och sen drog runt motorn? de verkar ju som de är ganska ok men komp. MEN skulle nog göra som björn sa byta motor eller prova men en ny topppackning.sen göra ett nytt prov. kolla att kamrem sitter som den ska.att NOLL markering står lika uppe och nere. kolla att inte kamen gått ner sig. de bara kolla så mycket som möjligt:)
Tyckte du det var bra komp!? Tyckte det var dåligt haha iaf på dom med 7 =P Hade för mej att det ska ligga mellan 10-12? eller?
Hur som helst jag tycker du ska riva toppen och byta packningen vilket som, du har ändå igen det sen även om det inte är det och du får ihop bilen att gå bra. Då kan du ladda på utan att vara orolig för packningen hehe
Mellan tio och tolv har "nya" motorer. en gammal och sliten kanske har mellan 8 o 10.
Micke du ska vara jätte noga att du sätter noll markering rätt annars blir de jobbigt:)
Rev ej toppen då robin å robin tyckte det var ok värden. Nu startar bilen dock inte går helt schysst förutom på tomgång samt den sluprat upp endel vatten och när man stänger av och öppnar locket försiktigt blire tyrck och vattnet lägger sig på över max ett tag från att vara typ i botten. och vattnet ser svart ut. Det har även droppat någon gul/guldig gegga under bilen