Jag har en lampa som lyser när jag startar bilen en liten stund, och det är typ en liten motor ungefär med typ vatten (vågor) i botten, denna symbol finns också på en behållare under huven som är tom tyvärr
Jag funderar bara på vad som ska vara i den behållaren
Om någon vet så är jag väldigt tacksam för svar, känns ju inte helt ok att köra runt med en tom behållare
Du har ju tidigare haft frågor om varningslampor. Fast andra, vilket jag såg senare
Sväng förbi Opel och hör om de kan skramla fram en instr.bok till dig. Kostar kaffepengar! De kanske till och med går ut och kollar snabbt utan kostnad. Har själv bistått med sådant när jag var i branschen.
Mvh Alexander
Senast redigerat av Dieselsmurfen (24 mars 2011)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hittade en flyttlåda med instruktionsböcker i källaren
För Omega: "En liten fyrkant med lock på och till hälften fylld med vågor" = För låg kylavätskenivå i kärlet. "En motor med en blixt i" Motorlampan. Ska slockna ca 4-5 sekunder efter motor startas.
Kanske bilen drar kylarvatten? Inte för att måla fan på väggen men ha koll på det! Man ska inte behöva fylla på! Nåja, kolla 2 ggr om året kanske?
EDIT: Såg din bild. Kylarvätska. Utan någon som helst tvekan!
Mvh Alexander
Senast redigerat av Dieselsmurfen (24 mars 2011)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Men jag har dock en liten fråga till Dieselsmurfen , Motorlampan lyser ju ett par sek. sen slocknar den men stänger jag av bilen 2-3 minuter (ibland) så tänds den och är fortsatt tänd. det är helt wierd..
Har du någon fundering på det ?
Oavsett så tack allihop för svaren, ska dra o smaska kylarvätska
Men jag har dock en liten fråga till Dieselsmurfen , Motorlampan lyser ju ett par sek. sen slocknar den men stänger jag av bilen 2-3 minuter (ibland) så tänds den och är fortsatt tänd. det är helt wierd..
Har du någon fundering på det ?
Oavsett så tack allihop för svaren, ska dra o smaska kylarvätska
Om motorlampan tänds och förblir tänd under körning så är det ju ett tecken att något inte står rätt till. I det fallet skulle jag nog uppsöka någon kunnig eller verkstad. Håll kollen på kylarvätskan nu! Den får inte börja lysa igen om en vecka!
Mvh Alexander