Jahopp. Lite dåligt uppdaterat kanske?
Har väl hänt lite sen senast kan man väl påstå. Motorbytet gick fint, KL-ZE sitter på plats och går som en klocka. Lite skillnad mot original så att säga, men tyvärr vänjer man sig snabbt. Bilen är besiktad två ggr med denna motor och det har inte varit några problem någon gång. Till saken hör också att bilen är importerad från USA som flyttgods och har inte alls samma avgaskrav som de som såldes i Europa. De mäter endast CO-halten, vilket förstås är tacksamt (katt?). Däremot har jag ett annat problem vid bilprovningen och det är att mellanljuddämparen på avgassystemet är aningens stor och hänger ner lite vilket gör att jag fastnar big time om jag inte tar det lugnt. Senaste gången fastnade en avgasklämma och avgaset gick i två delar. Lagom irriterande.
Fick åtta tvåor senast, men många var lampfel. Fel färg på lyserna osv. Den gick tillslut igenom i alla fall. En annan fördel med import är att jag inte har några sidoblinkers samt kan ha vita parkeringsljus/blinkers fram med vita lampor i.
Bilen har fått lite färg på sig också och det var väl rätt välbehövligt. Till skillnad från min förra MX-3a där lackeringen gick på cirka 14k gjordes detta betydligt billigare i ett garage. Och resultatet är helt okej faktiskt, förvånansvärt bra till och med. Dessutom är bilen till för att användas så jag är mer än nöjd.
Det som händer den närmaste framtiden är att montera Mazdaspeed-kjolarna samt byta drivknut vänster fram. Drivknuten är rätt akut då det knakar obarmhärtigt när jag svänger samt skakar. Sidokjolarna hade oturen att hamna under en ofantligt stor hög med snö, men skall nog kunna grävas fram denna veckan. Så de ska monteras och lackas, och kanske fixar jag då till huven också då det blev en del ojämnheter i den p.g.a lite stressat schema.
Om ni är intresserade får ni väl hålla utkik här, kan väl försöka bättra mig lite med uppdateringarna framöver..
Här lossnade avgassystemet på väg hem från bilprovningen och det blev lite improviserat mekande vid vägkanten