Hejsan! Jag ska precis införskaffa mig en Saab 9-5 eller en 9-3 och jag undrar över hur mycket sådana bilar dricker. Årsmodell 07-09. Någon som äger en sådan bil som vet ungefär mer exakt vad en sådan dricker? Och vad det kostar att tanka en full tank. Tacksam för svar!
Min dricker 1-1,1 liter milen blandad körning när jag kör, men när min flickvän kör så kommer den under litern! Å tankar jag sen etanol så tar den ca 1,3-1,4!!
Tycker etanolarna verkar dra mer än bensinarna? Än fast dom körs på bensin alltså. Min oldschool(opel)l 93 2,0T hamnar då typ alltid runt litern i snitt. runt 0.8 långkörning, men då går väl de nyare lite billigare skulle ja tro?
Tycker etanolarna verkar dra mer än bensinarna? Än fast dom körs på bensin alltså. Min oldschool(opel)l 93 2,0T hamnar då typ alltid runt litern i snitt. runt 0.8 långkörning, men då går väl de nyare lite billigare skulle ja tro?
Biopowern drar lite mer bensin än den vanliga bensinmotorn gör ja!
Jag ligger på drygt 0,9 med bensin med biopowern och 1-1,1 när jag kör på etanol och ligger då o kör landsväg samt en bit motorväg. Min 9-5 sedan -99a som inte har biopowermotorn ligger ytterst sällan över 0,8 på samma sträcka.