3414
Sök

Gamla biltester. 80-90tal. Har det. Om ni vill veta om er bil...

165 Inlägg
7 april 2011
#21
Någon info om
Nissan 180zx -88? smile


Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#22
Slash skrev:
Har du någon tidning med ett repotage om Saab 9000 kombi, repotage om Saab 9-5 när dom misstänkte att det var nya 9000 och slutligen något test av Saabs nya 900 big_smile

Har om:
"Nya Saaben!" 1991
"Test 850 GLE vs 9000 S" 1992
"Nya Saab 9000" 1994
"Saab 9-5 kombi mot..." Focus, Pega 307, Corolla, mondeo, Primera, Cittra C5, Omega och V70. 2002
"Begtest Saab 9000 -88" 1993
"Saab 900 S" 1997

Hittade nu köpguide Volvo 740 -88! Från 1993!

EDIT: Visst har jag tidningen om "foto-skandalen" på nya 9000 kombi! (9-5 alltså) Men var? Såg den igår...

Mvh
Alexander
Senast redigerat av Dieselsmurfen (7 april 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#23
AirOne skrev:
Dieselsmurfen skrev:
AirOne skrev:

Tackar.
Hade tänkt fråga om Mazda 323 från -79 men den har jag ju redan själv hehe.

Har tyvärr bara om V70 AWD -02...

Lustigt nog finns "Alla bilar 1979" Och Mazda 323 från detta år beskrivs enligt följande:
"Den här modellen kan sägas ha gått i spetsen för den japanska satsningen på bilar i en mera Europeisk stil än tidigare. 323:an är förvisso inte framhjulsdriven som de flesta konkurrenterna men den erbjuder en hel del för pengarna. Antalet varianter har ökat sedan debuten 1977. Under 1978 kom bland annat automatlåda och fyradörrarskarroseri in i bilden. 1979 är den stora nyheten 323 kombi".

En 323 4d fick man slanta upp 33900:- spänn för att köra hem med...

En sådan av hatchback-typen slantade min farfar upp kontant. Han var inte rik men han tog körkortet när han var över femtio år - hade kört moped i ur och skur, sommar som vinter till jobbet - och tog första bästa bil som fanns hos bilhandlaren.
Lite kul information bara. Ursäkta offtopic.

Lugnt med OT. Räknar med det på denna tråd... Bara kul!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#24
tc3e skrev:
Någon info om
Nissan 180zx -88? smile

Tyvärr. Inte vad jag kan se nu. Men tidningarna gömmer reportage som kan vara av intresse även om framsidan inte säger nåt. Din bil är på "önskelistan" tills vidare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sleeper
3 084 Inlägg
7 april 2011
#25
TEKNIKENS VÄRLD NR 23 1984 TEST: PEUGEOT 505 TURBO har du det numret? väldigt nyfiken på vad det står smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#26
Sushikocken skrev:
TEKNIKENS VÄRLD NR 23 1984 TEST: PEUGEOT 505 TURBO har du det numret? väldigt nyfiken på vad det står smile

Tyvärr. Samlingen är långt ifrån komplett. Däremot har jag haft en 505 Turbo själv och har instruktionsboken kvar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 117 Inlägg
7 april 2011
#27
Nissan 200sx test?
Har för mig att prestanda jämfördes med en BMW, vilken modell det nu var...


Sleeper
3 084 Inlägg
7 april 2011
#28
Dieselsmurfen skrev:
Sushikocken skrev:
TEKNIKENS VÄRLD NR 23 1984 TEST: PEUGEOT 505 TURBO har du det numret? väldigt nyfiken på vad det står smile

Tyvärr. Samlingen är långt ifrån komplett. Däremot har jag haft en 505 Turbo själv och har instruktionsboken kvar.

Nice! och synd men jag såg någon som sålde billigt på tradera kanske man ska ta och köpa den.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#29
Sushikocken skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Sushikocken skrev:
TEKNIKENS VÄRLD NR 23 1984 TEST: PEUGEOT 505 TURBO har du det numret? väldigt nyfiken på vad det står smile

Tyvärr. Samlingen är långt ifrån komplett. Däremot har jag haft en 505 Turbo själv och har instruktionsboken kvar.

Nice! och synd men jag såg någon som sålde billigt på tradera kanske man ska ta och köpa den.

Jo, 29 plus 24 spänn verkar överkomligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Proud Audi-owner
55 Inlägg
7 april 2011
#30
Audi 100 2.3 eller CC (2.2)  mellan 1984-1990 vore intressant att få lite mer info om, kanske den testades mot nån bmw eller volvo, vilken korade dom som segrare isånnafall.

Även Audi 90 2.3E eller 2.3E 20v omkring 1987-1990 vore spännande att få höra lite om smile!



Det är tyvärr synd att dessa tester som tidningarna gjorde förr inte finns att läsa på nätet idag, hade varit kul att läsa lite gamla tester!


Tackar på förhand smile!

Vänliga Hälsningar
Krille

Vorsprung durch technik

5 111 Inlägg
7 april 2011
#31
W123 230E är säkert för gammal?


Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#32
Krillmeister skrev:
Audi 100 2.3 eller CC (2.2)  mellan 1984-1990 vore intressant att få lite mer info om, kanske den testades mot nån bmw eller volvo, vilken korade dom som segrare isånnafall.

Även Audi 90 2.3E eller 2.3E 20v omkring 1987-1990 vore spännande att få höra lite om smile!



Det är tyvärr synd att dessa tester som tidningarna gjorde förr inte finns att läsa på nätet idag, hade varit kul att läsa lite gamla tester!


Tackar på förhand smile!

Vänliga Hälsningar
Krille

Audi 100 2.3E -90: 145600:- Den femcylindriga femman är som bäst i detta utförande. Underbar karaktä och kraft på alla varv.! Utrymmen, komfort , körställning, förarmiljö och byggkvalitet håller en plats i toppen av klassen.

Audi 90 2.3E -90: 155200:- Lustigt nog fungerar inte femman lika rappt i 90 mot 100:an. En skön bil att färdas att både se och färdas i. Utbytet av 20V 170 Hk är inte vad man förväntar sig dock.

Audi 100 1.8E -90: Snikversionen av audin går tungt men billigt. Köp den 25 hk starkare med blott 3000 kronor dyrare 2.0E istället! (För övrigt min förstabil med nytaget Körkort 1992. Den fick ta stryk!)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#33
Volvo544special65 skrev:
W123 230E är säkert för gammal?

Ur alla bilar 1979: Körmässigt är det en rymlig och bekväm bil med bland annat moderniserad framvagn och säkra köregenskaper. En ganska vevig styrning om man inte betalar extra för servo. 64500:- fick man slanta upp för en 230 förgasare då. Ska kolla efter 230E. Är själv lite mersabiten...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 011 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#34
Dieselsmurfen skrev:
WoozyDozz skrev:
Tjena

Undrar om du har information om ford ka från 1999? Är lite nyfiken.

Ford KA: är en modell som presenterades 1997 och är en av de modeller som det petats minst i. Den finns som exempel enbart med 1.3-liters motorn. PLUS är körglädje, chassi, konstruktio. MINUS är Kvalite och surrig.

Teknikens värld 1994: "Sötsak på låtsas" Denna studie där flickan vid bilen sken ikapp med strålkastarna är främst avsedd för att pejla publiksmaken.  Från bilsalongen i Genéve.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

679 Inlägg
7 april 2011
#35
Finns det några tester om just w124 mot BMW, Audi eller dylikt? smile


5 111 Inlägg
7 april 2011
#36
Dieselsmurfen skrev:
Volvo544special65 skrev:
W123 230E är säkert för gammal?

Ur alla bilar 1979: Körmässigt är det en rymlig och bekväm bil med bland annat moderniserad framvagn och säkra köregenskaper. En ganska vevig styrning om man inte betalar extra för servo. 64500:- fick man slanta upp för en 230 förgasare då. Ska kolla efter 230E. Är själv lite mersabiten...

Jo jag är som mest nyfiken vad de kan ha skrivit om M102-motorn när den kom (en nyare 200 går ju bra då också förvisso) eftersom det var en ganska stor skillnad som tog Mercedes bensinfyror från 60-talet in i 80-talet i ett svep...


Proud Audi-owner
55 Inlägg
8 april 2011
#37
Dieselsmurfen skrev:
Krillmeister skrev:
Audi 100 2.3 eller CC (2.2)  mellan 1984-1990 vore intressant att få lite mer info om, kanske den testades mot nån bmw eller volvo, vilken korade dom som segrare isånnafall.

Även Audi 90 2.3E eller 2.3E 20v omkring 1987-1990 vore spännande att få höra lite om smile!



Det är tyvärr synd att dessa tester som tidningarna gjorde förr inte finns att läsa på nätet idag, hade varit kul att läsa lite gamla tester!


Tackar på förhand smile!

Vänliga Hälsningar
Krille

Audi 100 2.3E -90: 145600:- Den femcylindriga femman är som bäst i detta utförande. Underbar karaktä och kraft på alla varv.! Utrymmen, komfort , körställning, förarmiljö och byggkvalitet håller en plats i toppen av klassen.

Audi 90 2.3E -90: 155200:- Lustigt nog fungerar inte femman lika rappt i 90 mot 100:an. En skön bil att färdas att både se och färdas i. Utbytet av 20V 170 Hk är inte vad man förväntar sig dock.

Audi 100 1.8E -90: Snikversionen av audin går tungt men billigt. Köp den 25 hk starkare med blott 3000 kronor dyrare 2.0E istället! (För övrigt min förstabil med nytaget Körkort 1992. Den fick ta stryk!)

Tack så mycket för svaret smile, rätt trevlig läsning !!

Vorsprung durch technik


Sök