Hade min bil inne på verkstad efter en olycka i vintras och dom har gjort ett underbart jobb bilen ser ut som ny... dom bytte högerskärm lyktor lackade om front och motorhuv, bytte glasruta fram samt oljekylare på försäkringsjobb. Men nu när jag hämtade ut bilen igen och var taggad som fan för våren är här så har det uppkommit några små elfel som inte var innan jag lämna in bilen.
*El fläkten går konstant
*Radion/CD-spelaren (orginal) stänger av sig efter ca 10 sekunder
*Torkaren till bakrutan går ej
*Intervalls torkningen till framrutan fungerar ej
Mest störande är ju radion och el fläkten då den låter en del.
Sen fungerar ju såklart inte med SID display heller så där ser man inget.
Var inne på verkstaden efter berättat om problemen som uppstått och vi höll på i 2 timmar och felsökte bilen. Flera olika meckar felsökte men fick inte fram några fel koder samt hittade inte något synligt fel.
Dom kollade även AC trycket och en massa annat.
Nu säger dom att jag ska lyssna runt med någon SAAB verkstad som varit med om något liknande eller här på garaget ex.
Eller så ska jag boka en ny tid så dom får gå igenom bilen tills dom hittar felet och kan fixa det.
Men då kunde dom inte säga vem som ska betala det.. Om dom kunde relatera det till skadan som var eller att det uppkommit under reparationen.
Dom säger dock att dessa fel inte var undertiden bilen var inne hos dom och att det uppstått efteråt.
jag som bara körde bilen hem..
Hoppas verkligen nån orkar läsa och ta sig tid ni som har en tanke på vad det kan vara som spökar!
Tack på förhand! Mvh Oskar