3179
Sök

Fuelrail och BTR nissan 200sx (ca18det)

303 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#1
jag har köpt en nuke performance fuelrail till nissan och ska köpa en linjär BTR
tänkte mej den här
http://www.streetperformance-butik.se/S … tId=NUKBTR

men nu när man tar bort orginalfuelrail och btr, hur ska dom nya sakerna kopplas in?

det är ju 2 st på sidan av btr:en och en i botten samt en vacum koppling och 2 st an kopplingar på fuelrailen?

plus att an kopplingarna på btr är AN6 och dom på fuelrail är AN8

vore fint med en "nybörjarbeskrivning" då jag inte är så haj på bränslesystem smile

mvh: Johan


303 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#2
skulle vara trevligrt med ett snabbt svar smile någon måste veta de e jag 100 på;)
Senast redigerat av _blitz_ (25 april 2011)


303 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#3
snälla:D


303 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#4
försöker väl en sista gång att få något svar av någon?
vore grymt tacksam!


smurfidunder
327 Inlägg
26 april 2011
#5
varför behöver du sådana rökargrejor? standard rail hänger med till 500påsar på etanol utan några extra påhitt...

matning in är antagligen i ändarna och ut mot regulatorn från mitten. regulatorer brukar vara in på sidan och mot tank undertill.

mer exakt vad vill du veta?

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

303 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#6
hehe jo men det är härligt att ha ordentliga prylar redan nu! man vet inte vad man hittar på i framtiden!

jo jag vill veta exakt hur jag ska koppla in det kan man säga! från tank till btr vidare till rail och tillbax=)


smurfidunder
327 Inlägg
26 april 2011
#7
Men du skrev just nästan rätt, tank - rail - btr - tank (med lite pump(ar) och slang/rör)

Om du talar om vad som är målet blir det mycket lättare att säga hur du ska göra. Ska du klämma ut 1 TW eller åka topfuel är du nog på fel forum liksom.

Det räcker med att du talar om vilken turbo egentligen.

Men grunden i bränslesystemet är ju att det finns i tanken och man pumpar fram det till railen där spridarna pytsar in det i maskin. Spridarna behöver ett tryck för att kunna göra sitt jobb. För att kunna styra hur mycket bränsle man öser in så behöver flödet vara "någorlunda" konstant under drift per tidsenhet. Dvs man styr bränslemängden med hur lång tid spridaren är öppen. Alltså vill man ha samma tryckskillnad över spridaren hela tiden exempelvis så att bränslet håller insugstrycket +3 kg. Här kommer en btr in.
Senast redigerat av dundersmurfen (26 april 2011)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

303 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#8
ok ok fin beskrivning! tack! men ska inte btr vara inkopplad innan rail från tank? trycket ska väl ställas innan de går in i rail? eller är jag ute å driftar?smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 april 2011
#9
_blitz_ skrev:
ok ok fin beskrivning! tack! men ska inte btr vara inkopplad innan rail från tank? trycket ska väl ställas innan de går in i rail? eller är jag ute å driftar?smile

Yess det är du. Btr EFTER rail.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

smurfidunder
327 Inlägg
28 april 2011
#10
Förstår hur det kan bli galet, en vanlig tryckregulator exemplevis till kompressorn sätter man innan verktygen för att reducera ner trycket.

Men i detta fallet så "håller" btr emot så att rätt tryck uppnås över spridarna. Efter btr så är det fritt flöde i retur till tanken. Alltså btr EFTER rail wink
Senast redigerat av dundersmurfen (28 april 2011)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

2 117 Inlägg
28 april 2011
#11
Varsågod. Kör du utan catchtank så ansluter du railen direkt mot pumpen i tanken och returen efter btr tillbaka till tanken.

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img4b6af4369151b.jpg

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img4b6af44601f25.jpg


303 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#12
tack satans shogun! dedär kallar jag beskrivning=) BILDER! hehe tack så mycket!

mvh



Sök