2778
Sök

Golf 3, ojämn broms med nytt bromssystem? HJÄLP!

407 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Tjenare!

Har varit och besiktat golfen, den fick en enda anmärkning och det var ojämn bromsverkan bak.
1,2 på vänster bak och 0,7 på höger bak.
Det trumbromsar bak.

Det som är konstigt är att bromsslangar, bromsbackar, bromsrör, cylindrar samt huvudcylinder är nya.. har även luftat bromsarna men även så har det inte blivit bättre..

Vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar!

Mvh Joakim

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 april 2011
Rätt justerade backar? Luftat i fel ordning? (vet inte om det gäller din bil) Smet i trumma? Tips är ju att införskaffa en "Luftman" eller annan riktig bromsluftare. Då brukar man inte behöva fundera så mycket.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

407 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Har luftat det rätt, kör med kompressor, samt att en sitter och håller tryck på bromsen..

Tycker det skulle vara konstigt om de sitter fel, vet inte om det kan sitta på flera olika sätt tongue
det är ju en sprint som pressar ut och ihop broms backarna, och den fungerar bra den med.

Skumt värre asso tongue

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 april 2011
Jag vet inte hur det ser ut på just din bil men det brukar gå lätt att sätta backar & monteringsdetaljer fel.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 235 Inlägg
28 april 2011
Bromskraftfördelaren kan ju krångla, det är den som fördelar kraften mellan bakhjulen, sitter nånstans vid bakaxeln.

407 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Okey.
Jag får kolla upp om det sitter någon fördelare tongue

Asså, jag var nere på verkstaden o kollade men han sa ingenting om att backarna satt fel tongue

333 Inlägg
28 april 2011
tror på lastavkänings ventilen (stavning?) den brukar rosta ihop efter som bromsvätskan drar åt sig vatten:P

Sök