3704
Sök

Behöver lite hjälp med hjulinställning bmw

BMW ///M3
404 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Tjenare, är tänkt som så att jag ska på bmw träffen imon och har just nu lite halvtaskig hjulinställning pga sänkning samt byte av bussning.

Efter sänkningen så hade högra hjulet ganska mkt toe in av någon anledning? var ingen firma som hade tid igår så jag började mäta lite själv och har fått till de någorlunda men bilen vibrerar fortfarande lite i hastigheter över 100 och den känns lite ostabil.

Någon som kanske vet något bättre sätt att få till inställningarna än att mäta mellan fram och baksida på hjulen ?

Hur mkt toe in ska det vara ? har fått för mig 2mm kan de stämma ?
Senast redigerat av laaaarsson (21 maj 2011)

BMW ///M3
404 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
En hjulinställning tar aldrig bort vibrationer...

eftersom jag inte hade någon vibration alls förut så har det kommit nu efter sänkning.

sen så i början kunde jag inte ens köra över 60 får då höll jag på å skaka sönder nu kan jag köra över hundra med endast lite vibrationer så jo det kunde det tydligen

1 353 Inlägg
21 maj 2011
säger som lindgren, en hjulinställning skall inte påverka vibrationer alls!

Men, enligt autodata så skall toe-in vara 0.69 - 2.55 mm på din bil, och utan riktiga grejer blir det nog svårt att få det mer precis än vad du får med tumstock och stift  på fram och baksida.
Senast redigerat av Batta (21 maj 2011)

There's no replacement for displacement

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
21 maj 2011
beror på va du menar med vibrationer?? ratten??  har gjort mycke hjulinställningar på de flesta bilar.. och vissa har då sänkt o fått skakningar i ratt bla..så en riktigt hjulinställning kan hjälpa..

66 Inlägg
21 maj 2011
tjena ja drar vid 10 tiden mot bmw träffen när drar ni

BMW ///M3
404 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
sådär har nu mätt upp 2mm toe in med måttband hehe får duga till bmw träffen imon och sedan lämna in på riktig hjulinställning i veckan. alla vibrationer är i princip borta nu

Jadu vi åker runt 10 vi med smile

Sök