3016
Sök

Problem med signalen! Bmw E34 -1995

38 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#1
Tjena, hoppas på att kunna få nått tips här iaf!

Nu är det så att jag har problem med tutan/signalen på bilen, och bilen ska besiktas om en månad så läre fixa tutan innan det.

Jag har kollat säkring = Hel
Jag har kollat så att alla sladdar är ikopplad = det är dom.
Nu funderar jag på relä till tutan, vart sitter det? Har försökt googla fram mig ett svar, men hittar bara vart det sitter på dem tidigare modellerna, och det ser inte lika ut på min.

Hoppas någon vet detta, vore toppen!

Det är alltså en BMW E34 -95 Sedan

Mvh// Peter

Nothing is impossible

2 271 Inlägg
27 april 2011
#2
för att utesluta själva tutan, koppla direkt från batteriet.


38 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#3
lingua skrev:
för att utesluta själva tutan, koppla direkt från batteriet.

Ska jag testa tutan genom att koppla dom kablarna till batteriet?

Du har inte en aning vart relä sitter?

Mvh

Nothing is impossible

38 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#4
Kom igen nu , nån måste ha nån aning om vart relä sitter?

Nothing is impossible

Trollkarlen, BC
122 Inlägg
21 maj 2011
#5
Du har kolat både under ratten och vid säkringarna?

Det finns ju säkringar under baksätet också, vet dock inte om det finns några reläer där, men det är ju bara kollar wink
Senast redigerat av Puttes90 (21 maj 2011)

BMW macht frei!!
Wenn Sie arbeitet...
I can't promise I'll try, but I'll try to try

38 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#6
Puttes90 skrev:
Du har kolat både under ratten och vid säkringarna?

Det finns ju säkringar under baksätet också, vet dock inte om det finns några reläer där, men det är ju bara kollar wink

Yes, jag har kikat både under huven och baksätet, säkringarna är hel! Dock letar jag reläet, vart sitter det? Vet du det?

Nothing is impossible

Trollkarlen, BC
122 Inlägg
22 maj 2011
#7
Sunndinn skrev:
Puttes90 skrev:
Du har kolat både under ratten och vid säkringarna?

Det finns ju säkringar under baksätet också, vet dock inte om det finns några reläer där, men det är ju bara kollar wink

Yes, jag har kikat både under huven och baksätet, säkringarna är hel! Dock letar jag reläet, vart sitter det? Vet du det?

Jag har ingen aning... Men har du varit inne på autopower och kollat?
Jag har fått hjälp med mina beemers där

BMW macht frei!!
Wenn Sie arbeitet...
I can't promise I'll try, but I'll try to try

1 482 Inlägg
22 maj 2011
#8
Det ingår med störst sannolikhet inget relä i den kretsen.

Det ligger 12volt fram till membranet hela tiden, det som händer när du trycker på ratten är att du jordar slingan.
Voila det låter..

Funkar det inte ere bara fram med multimetern och leta reda på vart jorden/12v försvinner. I värsta fall är det något strul med ratten.

BLT Service
Theracords Music Label

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2011
#9
Jag vet tyvärr inte vad relätet sitter jag heller, finns det något? Men tänkte föreslå att du mäter vad strömmen försvinner någonstans. För det är inte helt ovanligt att problemet sitter i släpkontakten, alltså den kontakt som sitter mellan ratten och den fasta rattstången. Denna kontakt brukar även kunna gnissla när det är kallt ute, är det något du känner igen. smile
Senast redigerat av Rquired (22 maj 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

38 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#10
Puttes90 skrev:
Sunndinn skrev:
Puttes90 skrev:
Du har kolat både under ratten och vid säkringarna?

Det finns ju säkringar under baksätet också, vet dock inte om det finns några reläer där, men det är ju bara kollar wink

Yes, jag har kikat både under huven och baksätet, säkringarna är hel! Dock letar jag reläet, vart sitter det? Vet du det?

Jag har ingen aning... Men har du varit inne på autopower och kollat?
Jag har fått hjälp med mina beemers där

Jag brukar vara där och kika, men hittar inget angående relä!

Nothing is impossible

38 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#11
Noxxer skrev:
Det ingår med störst sannolikhet inget relä i den kretsen.

Det ligger 12volt fram till membranet hela tiden, det som händer när du trycker på ratten är att du jordar slingan.
Voila det låter..

Funkar det inte ere bara fram med multimetern och leta reda på vart jorden/12v försvinner. I värsta fall är det något strul med ratten.

Skulle jag haft en av årsmodell 92 istället så hade det varit enkelt, för där har jag hittat vart det sitter..
Dock är det byggt helt annorlunda på 94 och 95, så hittar inte vart relä sitter, men borde dock sitta ett relä tycker jag med tanke på att det sitter på dom äldre modellerna!

Nothing is impossible

38 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#12
Rquired skrev:
Jag vet tyvärr inte vad relätet sitter jag heller, finns det något? Men tänkte föreslå att du mäter vad strömmen försvinner någonstans. För det är inte helt ovanligt att problemet sitter i släpkontakten, alltså den kontakt som sitter mellan ratten och den fasta rattstången. Denna kontakt brukar även kunna gnissla när det är kallt ute, är det något du känner igen. smile

Har mätt med multimeter från ratten, och det ger utslag..
Tyvärr känner jag inte igen det, men kanske borde kika till det..


Tack för alla svar!

Nothing is impossible


Sök