Koppla in en (bra) graderad laddtrycksmätare och kontrollera vad den laddar. Original laddtryck ligger på max 1,0 bar som sjunker något med ökande varv.
de man kan göra emd är att kolla boxen.. jämnföra emd en original, och se om den som sitter i heter nått annat..
Nja... vid trimchippning byter man inte styrboxen...
Hur mkt visar din orginal laddtrycksmätare som mest?
fick just igång laddtrycksmätaren, en slang hade hoppat av inne vid vindrutetorkarmotorn, jävla konstigt asså nu låter dumpen annorlunda, först pyser det ju sen det hakkande ljudet, det hakkande ljudet har ändrats sen jag hittade den avhoppande slangen till laddmätaren nu låter det mer som ett surrande ljud efter att det har pyst...
Koppla in en (bra) graderad laddtrycksmätare och kontrollera vad den laddar. Original laddtryck ligger på max 1,0 bar som sjunker något med ökande varv.
Nej nej. Orginal så e de 0.6 - 0.7 men inte mer.. om den sjunker som du beskriver så ska du provtrycka din wastegate. ellet kolla din magnetventil.. den ska inte sjunka! Då är något fel!
Koppla in en (bra) graderad laddtrycksmätare och kontrollera vad den laddar. Original laddtryck ligger på max 1,0 bar som sjunker något med ökande varv.
Nej nej. Orginal så e de 0.6 - 0.7 men inte mer.. om den sjunker som du beskriver så ska du provtrycka din wastegate. ellet kolla din magnetventil.. den ska inte sjunka! Då är något fel!
B234L laddar max 1,0 bar (200hk) B234E laddar max 0,4 bar (170hk) B234R laddar max 1,08 bar (225hk)
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Koppla in en (bra) graderad laddtrycksmätare och kontrollera vad den laddar. Original laddtryck ligger på max 1,0 bar som sjunker något med ökande varv.
Nej nej. Orginal så e de 0.6 - 0.7 men inte mer.. om den sjunker som du beskriver så ska du provtrycka din wastegate. ellet kolla din magnetventil.. den ska inte sjunka! Då är något fel!
Laddtrycket ska sjunka med ökat varv, detta sköts elektroniskt av styrsystemet. Angående laddtryck se kwansas inlägg. 1,0 bar stämmer.