Har inga bilder tyvärr. Men jag kör 60/40 sänkning på min 850 -96. Med 16" orginal turbo fälgar, lite fel däck på 205/55. Det är väldigt tight fram och det går inte svänga max. Bak är det inga problem alls. Men med lägre profil fram så funkar det nog.
Har inga bilder tyvärr. Men jag kör 60/40 sänkning på min 850 -96. Med 16" orginal turbo fälgar, lite fel däck på 205/55. Det är väldigt tight fram och det går inte svänga max. Bak är det inga problem alls. Men med lägre profil fram så funkar det nog.
om det blir lite tight för dig med den profilen vilket jag ungefär kommar ha på vintern så får det nog bli 40/40 sänkning men ni kan endå få visa olika sänkningar på 850
Hade inget bättre för mig så. Bak gjorde det inte så stor skillnad, men fram gjorde det väldigt mycket. Jag tror dom gamla som satt bak var väldigt dåliga.
Hsh, bilen står lite och lutar framåt, inte direkt plant underlag.
det där såg ju skitbra ut för jag tycker min ser lite låg ut bak, men det kan ju vara dåliga fjädrar också men tar däckena bara i uppåt`? alltså i skärmkanten när du svänger?
Koolt. Nja dom tar i inneskärmen på insidan. Men bara när man svänger fullt, framför axeln så att säga. I ytterkant går det fritt. Men som sagt, det ska ju egentligen vara 50 eller 45 profil. Men jag tycker det ger lite mjukare gång med 55or.
Joo, jag får mäta så noggrant jag kan hur ska man mäta korrekt som? vet du det? skärmkant ner till hjulet, eller mitten av fälgen upp till skärmkanten eller nåT?
Joo, jag får mäta så noggrant jag kan hur ska man mäta korrekt som? vet du det? skärmkant ner till hjulet, eller mitten av fälgen upp till skärmkanten eller nåT?
skärmkanten t centrum av hjulet mäter du... jag har 60/40 på min 855a och 8tum breda fälgar med 215/35-18" och dom tar inte i någonstans inte ens när jag svänger fullt...
Jo jag tänkte på en sak. Ni kör ju T5or. Min är en 2.5S och när jag kikar på vad för fälgar som passar, så är inte orginal Volvo 16" Turbo/T5 fälgar med. Det är tydligen fel ET mått på dom för min modell. Så som no_fake skriver ska du nog inte alls ha några som helst problem med en 60/40 sänkning.
Däremot när jag kikar på no_fake´s bil, så undrar jag om jag inte har den styvare 855 sänkningen. Köpte det begagnat så de va grisen i säcken.
Nåväl, lycka till. Jo just de. Köp inte special verktyget för att ta bort kors-muttern med i toppen på framstöten. Det fixar man med en nyckel som kommer från en vinkelslip, med orginal muttern lätt ovanför och ett järnrör för vinkelslips-nyckeln. Den finns på jula för 49 lr 79 på volvo är nog special-verktyget dyrare.