Har monterat D2-gen 3 coilovers runt om bilen, resultatet blev att bak blev den låg som jag ville... men vi höjde han där fram rätt så mycket för att vara säkra på att jag skulle kunna komma av liften, våran tanke då var att vi sen skulle sänka han på backen genom att höjja upp den med vanlig donkraft o sänka han.
I handboken står det att man INTE ska sänka han genom att skruva ner fjädrarna, alltså att han kommer lägre ner. Utan det står att man ska skruva på själva dämparen.... Jag letade på nätet en hel del och fick se/läsa att folk skruvar just på fjädern och att det funkade jätte bra, olika modeller och bilar då.
Just min bil en Skoda RS-03
Inatt då så gav jag mig på att sänka den där framme, hissade upp den så att hjulet va fritt från marken... skruvade ner fjädern exakt 1.5 cm på båda sidorna... men inte blev den lägre för detta??? Va fa!? Tanken slog mig direkt att något måste gjorts fel vid montering men de tycker jag borde ha hörts/kännts vid körning. Sen kom jag på vad som just stod i boken om att INTE sänka med hjälp av fjädrarna.
Så min fråga är till er där ute med D2 eller iaf Coilovers, om hur NI gör?
Folk i min närhet som har coilovers gör på detta viset och dom tyckte de va konstigt att man skulle behöva skruva på just dämparen.
Tacksam för svar!