hej tänkte höra om någon vet om man kan sätta dit en hks dump på en 95a med t7 styrsystem eller om det ballar ut totalt hela skiten lite sugen på att få lite bättre pys ljud på min 2.3 T tacksam för svar
ENDAST återcirkulerande dumpventil på 9-5or! Det kan mycket väl vara så att det fungerar och du inte märker något negativt (jag själv har aldrig provat) men i längden är det skadligt för maskinen. Du KAN bygga om så att det fungerar att köra med öppen/hybrid dumpventil men det är ett ganska omfattande jobb som jag inte tror så många är villiga att ta sig ann bara för att få pysljud. Vill du trots allt lägga ner jobbet och ha en detaljerad förklaring så säg till
Ett tips om du vill ha pysljud är att skaffa öppet luftfilter, det blir inte samma distinkta pys som med en öppen dumpventil men det är mer än original. och om du inte vill ha öppet filter så kan man alltid köra med ett insatsfilter och skaffa den såkallade dieselsnorkeln. ser ut såhär (den grova). det har jag på min och det ger ett ganska skönt ljud, dock inte så mycket pys.
har du nåt ljud med dieselsnorkeln som man kan höra? borde ju bli nåt snarlikt på en T5a
väldigt svårt att få till ett verklighetstroget ljud på film. jag antar att du känner till det karatäristiska saab-ljudet? ett väsande under tiden turbon bygger upp tryck? tänk dig det ljudet gånger 2. du hör verkligen hur turbon suger i sig luft
har du nåt ljud med dieselsnorkeln som man kan höra? borde ju bli nåt snarlikt på en T5a
väldigt svårt att få till ett verklighetstroget ljud på film. jag antar att du känner till det karatäristiska saab-ljudet? ett väsande under tiden turbon bygger upp tryck? tänk dig det ljudet gånger 2. du hör verkligen hur turbon suger i sig luft
MVH
joo, kanske lättare att bara montera nåt riktigt öppet filter
har du nåt ljud med dieselsnorkeln som man kan höra? borde ju bli nåt snarlikt på en T5a
väldigt svårt att få till ett verklighetstroget ljud på film. jag antar att du känner till det karatäristiska saab-ljudet? ett väsande under tiden turbon bygger upp tryck? tänk dig det ljudet gånger 2. du hör verkligen hur turbon suger i sig luft
MVH
joo, kanske lättare att bara montera nåt riktigt öppet filter
ja det kanske det är. dock så finns det delade åsikter om hurvida ett öppet filter är så bra på just 9-5or med tanke på hur luftfiltret sitter placerat
måste bara fråga, när du skrev T5a? menar du din 850 t5 eller en äldre saab med t5-motor? alltså trionic 5?
väldigt svårt att få till ett verklighetstroget ljud på film. jag antar att du känner till det karatäristiska saab-ljudet? ett väsande under tiden turbon bygger upp tryck? tänk dig det ljudet gånger 2. du hör verkligen hur turbon suger i sig luft
MVH
joo, kanske lättare att bara montera nåt riktigt öppet filter
ja det kanske det är. dock så finns det delade åsikter om hurvida ett öppet filter är så bra på just 9-5or med tanke på hur luftfiltret sitter placerat
måste bara fråga, när du skrev T5a? menar du din 850 t5 eller en äldre saab med t5-motor? alltså trionic 5?
MVH
Jag menar min 850 T5a ska isf skaffa ett oljefritt öppet filter så man inte skadar LMM sen lite avskärmning så blir det nog kalas
joo, kanske lättare att bara montera nåt riktigt öppet filter
ja det kanske det är. dock så finns det delade åsikter om hurvida ett öppet filter är så bra på just 9-5or med tanke på hur luftfiltret sitter placerat
måste bara fråga, när du skrev T5a? menar du din 850 t5 eller en äldre saab med t5-motor? alltså trionic 5?
MVH
Jag menar min 850 T5a ska isf skaffa ett oljefritt öppet filter så man inte skadar LMM sen lite avskärmning så blir det nog kalas
på en 850 finns det ju plats i motorrummet för ett öppet filter så det är bara att köra på avskärmning är A och O. kan ge dig sämre prestanda om filtret suger varmluft.