3379
Sök

Westergrens Volvo 855 Turbo projekt ->Bilen såld<-

Large Cap
1 816 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
boos_ skrev:
men johan nu kan du få böter med dimmljus....big_smile

Haha ja, "äntligen" big_smile

183 Inlägg
14 juni 2011
Du har gjort ett grymt jobb måste jag säga....

Det är inte laddet som dödar.

Large Cap
1 816 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
xconswe skrev:
Du har gjort ett grymt jobb måste jag säga....

Tackar smile !

Large Cap
1 816 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Liten update, bytte motorolja (5w-40) och oljefilter samt att jag lämnade in bilen till Gösta Samuelsson (volvo) för spolning och oljebyte av lådan här om dagen. Nu växlar lådan mjukt och fint smile fixade även ett litet oljeläckage, tidigare så försvann det olja och luktade bränd olja till och från under körning. Anledningen till det va att packningen till oljelocket va kass. Oljan läckte ut och rann ner på grenröret = äcklig lukt haha! Bytte den packningen och gjorde en motortvätt så nu håller den tätt vid locket samt att det inte luktar något när man kör.

Dock har jag valt att sälja bilen nu, så den ligger på blocket at the moment. smile

478 Inlägg
18 juni 2011
Westergren skrev:
Liten update, bytte motorolja (5w-40) och oljefilter samt att jag lämnade in bilen till Gösta Samuelsson (volvo) för spolning och oljebyte av lådan här om dagen. Nu växlar lådan mjukt och fint smile fixade även ett litet oljeläckage, tidigare så försvann det olja och luktade bränd olja till och från under körning. Anledningen till det va att packningen till oljelocket va kass. Oljan läckte ut och rann ner på grenröret = äcklig lukt haha! Bytte den packningen och gjorde en motortvätt så nu håller den tätt vid locket samt att det inte luktar något när man kör.

Dock har jag valt att sälja bilen nu, så den ligger på blocket at the moment. smile

Varför lägga ner så mycket tid och pengar sen bara sälja yikes

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

Large Cap
1 816 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
OTAKU skrev:
Westergren skrev:

Varför lägga ner så mycket tid och pengar sen bara sälja yikes

Suget efter Bmw 7-serie blev så stort att jag måste köpa en!

Large Cap
1 816 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Bilen såldes idag så nu är man på jakt efter annan bil smile

478 Inlägg
20 juni 2011
Westergren skrev:

Tycker jag inte nice tyckte så mycket om din 855 sad

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

Large Cap
1 816 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
OTAKU skrev:
Westergren skrev:

Tycker jag inte nice tyckte så mycket om din 855 sad

Hehe smile får hoppas att nuvarande ägaren tar hand om henne också!

Sök