3406
Sök

Besiktiga LB till PB?

100 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
#1
Tjena, nu är de så att jag köpte en Merca w123td 240d -80 i vintras som är LB reggad, och jag är i större behov av baksäte osv och trodde jag hade koll på läget nu men tydligen inte.
Jag har då tagit ur galler och skruvat i baksäte, bälten o så och den är i princip redo att rulla igenom besiktning.
Men börjar gå runt lite i cirklar gällande reg-besiktningen, men hur går man tillväga riktigt?
Följt bilprovningens checklista och kommer på en punkt till att välja bland olika punkter om de är t.ex hemmabyggt fordon osv men inget tycker jag stämmer in på förklaringarna riktigt.
Men är jag rätt ute och härjar? tongue
Och sen på ett litet hörn här som nån kanske kan svara på samtidigt, får man nedslag om man har startknapp på bilen dvs inte tändningslås med nyckel? Eller blir de nån slags nedslag för att den blir lätt o sno eller nått sånt? Även om man kan låsa dörrarna.
Kan även tillägga att jag kollat på varenda forumstopic jag hittat på mina sökningar och läst igenom många men inte fått svar, kanske dålig på att söka? Jag vet inte, men ursäktar ifall det finns nånstans...

Tacksam för svar, kim4

19 Inlägg
23 juni 2011
#2
ska int va nå problem å regga om till pb igen gjorde ju de på min wink en dock föll ja på motorn ist men sad far till bilprovningen i stan å prata med micke (hans som sköt reg bes i skeå) och boka tid å då säg han vad du ska göra smile


100 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
#3
LeoL skrev:
ska int va nå problem å regga om till pb igen gjorde ju de på min wink en dock föll ja på motorn ist men sad far till bilprovningen i stan å prata med micke (hans som sköt reg bes i skeå) och boka tid å då säg han vad du ska göra smile

okej få ta o gö de då wink hur länge fick du vänta innan du besikta?

19 Inlägg
24 juni 2011
#4
kom int ihåg inte så länge smile


18 Inlägg
28 juni 2011
#5
Är smock tammefan i stan, ja boka i ume då fick jag tid nästa vecka smile

Ärlighet svarar längst... Rost är faktiskt lättare än kolfiber!

2 266 Inlägg
28 juni 2011
#6
Du kan behöva papper på vikten även fast inte gjort nå ändringar. De behövde jag när jag regga tillbaka min 945 till PB från LB. annars är de bara att boka tid för reggning.

svetsdiff !!!

100 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
#7
partywirre skrev:
Är smock tammefan i stan, ja boka i ume då fick jag tid nästa vecka smile

se på fan, sög ju då få ja ta de påväg ner till sthlm igen då och hålla tummarna på att han gå igenom smile
eller så boka ja ba i sthlm direkt haha

PMPerformance skrev:
Du kan behöva papper på vikten även fast inte gjort nå ändringar. De behövde jag när jag regga tillbaka min 945 till PB från LB. annars är de bara att boka tid för reggning.

Jo men vikten står ju i ägarpapper osv? Går väll bara ta med ägarpapper osv isf sen köra in? smile

2 266 Inlägg
28 juni 2011
#8
kim4 skrev:
partywirre skrev:
Är smock tammefan i stan, ja boka i ume då fick jag tid nästa vecka smile

se på fan, sög ju då få ja ta de påväg ner till sthlm igen då och hålla tummarna på att han gå igenom smile
eller så boka ja ba i sthlm direkt haha

PMPerformance skrev:
Du kan behöva papper på vikten även fast inte gjort nå ändringar. De behövde jag när jag regga tillbaka min 945 till PB från LB. annars är de bara att boka tid för reggning.

Jo men vikten står ju i ägarpapper osv? Går väll bara ta med ägarpapper osv isf sen köra in? smile

jo så sa jag med men teknikern tyckte jag skulle uppdatera vikten, vilket var tur de för när jag fick nya vikten så vart de billigare skatt samtidigt

svetsdiff !!!

100 Inlägg
29 juni 2011
Trådstartare
#9
PMPerformance skrev:
jo så sa jag med men teknikern tyckte jag skulle uppdatera vikten, vilket var tur de för när jag fick nya vikten så vart de billigare skatt samtidigt

aha, hur gör man de då? tongue men min är ju skattebefriad vilket som så de borde väll som vara w/e?
och överlast osv skiter ja i tongue

2 266 Inlägg
29 juni 2011
#10
kim4 skrev:
PMPerformance skrev:
jo så sa jag med men teknikern tyckte jag skulle uppdatera vikten, vilket var tur de för när jag fick nya vikten så vart de billigare skatt samtidigt

aha, hur gör man de då? tongue men min är ju skattebefriad vilket som så de borde väll som vara w/e?
och överlast osv skiter ja i tongue

Finns lite olika skrotar återvinningscentraler som har godkända vägar, bilprovningen har koll vilka som är godkända bara säga vart du befinner dig någonstans så säger dom vilken som är närmast

svetsdiff !!!

100 Inlägg
29 juni 2011
Trådstartare
#11
PMPerformance skrev:
kim4 skrev:
PMPerformance skrev:
jo så sa jag med men teknikern tyckte jag skulle uppdatera vikten, vilket var tur de för när jag fick nya vikten så vart de billigare skatt samtidigt

aha, hur gör man de då? tongue men min är ju skattebefriad vilket som så de borde väll som vara w/e?
och överlast osv skiter ja i tongue

Finns lite olika skrotar återvinningscentraler som har godkända vägar, bilprovningen har koll vilka som är godkända bara säga vart du befinner dig någonstans så säger dom vilken som är närmast

okej smile men de kvittar väll för mig egentligen?


Sök