Tjena, nu är de så att jag köpte en Merca w123td 240d -80 i vintras som är LB reggad, och jag är i större behov av baksäte osv och trodde jag hade koll på läget nu men tydligen inte.
Jag har då tagit ur galler och skruvat i baksäte, bälten o så och den är i princip redo att rulla igenom besiktning.
Men börjar gå runt lite i cirklar gällande reg-besiktningen, men hur går man tillväga riktigt?
Följt bilprovningens checklista och kommer på en punkt till att välja bland olika punkter om de är t.ex hemmabyggt fordon osv men inget tycker jag stämmer in på förklaringarna riktigt.
Men är jag rätt ute och härjar?
Och sen på ett litet hörn här som nån kanske kan svara på samtidigt, får man nedslag om man har startknapp på bilen dvs inte tändningslås med nyckel? Eller blir de nån slags nedslag för att den blir lätt o sno eller nått sånt? Även om man kan låsa dörrarna.
Kan även tillägga att jag kollat på varenda forumstopic jag hittat på mina sökningar och läst igenom många men inte fått svar, kanske dålig på att söka? Jag vet inte, men ursäktar ifall det finns nånstans...
Tacksam för svar, kim4