det ska bara kunna att röra på impellern framåt och bakåt "litegrann" bara men helst inte upp och ned eller sida till sida!....sen så kan den juh blåryka eller lite grå/blå rättare sagt... och börja vina lite högre än tidigare ,samt ladda sämre! ....en granne i mitt villa område har en slut turbo på deras 9000 cde och jag é tvärsäker på att den är på G att ge upp men dom vet nog inte det! (den låter liksom vääääldigt metalliskt och viiiiner hööööÖÖgre och hööögre varje gång dom passerar!) jag ska nog fan ta och snacka med dom nåt tag!
men man får hoppas i ditt fall att det inte är turbon som är slut!
det ska bara kunna att röra på impellern framåt och bakåt "litegrann" bara men helst inte upp och ned eller sida till sida!....sen så kan den juh blåryka eller lite grå/blå rättare sagt... och börja vina lite högre än tidigare ,samt ladda sämre! ....en granne i mitt villa område har en slut turbo på deras 9000 cde och jag é tvärsäker på att den är på G att ge upp men dom vet nog inte det! (den låter liksom vääääldigt metalliskt och viiiiner hööööÖÖgre och hööögre varje gång dom passerar!) jag ska nog fan ta och snacka med dom nåt tag!
men man får hoppas i ditt fall att det inte är turbon som är slut!
mvh
Ska ta en titt då, hoppas d är turbon och inget annat. Nu har jag ju plockat bort den, orka sätta tillbaka igen
det ska bara kunna att röra på impellern framåt och bakåt "litegrann" bara men helst inte upp och ned eller sida till sida!....sen så kan den juh blåryka eller lite grå/blå rättare sagt... och börja vina lite högre än tidigare ,samt ladda sämre! ....en granne i mitt villa område har en slut turbo på deras 9000 cde och jag é tvärsäker på att den är på G att ge upp men dom vet nog inte det! (den låter liksom vääääldigt metalliskt och viiiiner hööööÖÖgre och hööögre varje gång dom passerar!) jag ska nog fan ta och snacka med dom nåt tag!
men man får hoppas i ditt fall att det inte är turbon som är slut!
mvh
Ska ta en titt då, hoppas d är turbon och inget annat. Nu har jag ju plockat bort den, orka sätta tillbaka igen
jodå det fixar du eller så struntar du i det! och bygger nåt värsting bygge under vinter med riktigt fina delar! *skoja*
Titta i röret från turbon till insuget om det finns "oljespår"
men dom där oljespåren "oljefilm" finns där ändå p.g.a vevhusventilationen släpper ut en del olja/oljefilm ut ur vevhuset så det går ju inte att se . för om så va fallet så skulle Alla mina turboaggregat jag haft i mina dagar vara slut... näe olja i tryckrör ,slangar ,intercooler,insugsrör är väldigt vanligt
jag hade ca 1 deciliter olja i min intercooler i min förra 9000turbo när jag monterade ner IC:n för tvätt , och det bidrog starkt till att bilen gick slött innan tvätt