3080
Sök

Vad är detta för turbo?

10 Inlägg
24 september 2005
Trådstartare
#1
Plockade just bort min turbo från min nissan 200sx S13 -92.

Är detta orginalturbo eller är det något annat? Har för mig att det sitter en garret T25 orginal, har jag fel?
Är ganska lost vad gällande meckeri..

http://www.mrbech.com/TURBON/1.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/2.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/3.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/4.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/6.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/5.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/7.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/8.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/9.jpg

http://www.mrbech.com/TURBON/0.jpg


Bilen ryker en hel del och har fått tips om att det kan vara turbon av många. Hur kollar jag upp det i så fall?

10 Inlägg
24 september 2005
Trådstartare
#2
Är det verkligen bara jag är som är "kunnig"?

85 Inlägg
24 september 2005
#3
Hej det där är precis ett T25 aggregat hade likadant på min gamla saab 9000 turbo -90  så  den där snurran kännar jag igen!


Det sitter T28 på s14  och T25 på s13  så du är inte ute och cyklar! smile


mvh

85 Inlägg
24 september 2005
#4
det ska bara kunna att röra på impellern framåt och bakåt "litegrann" bara men helst inte upp och ned eller sida till sida!....sen så kan den juh blåryka eller lite grå/blå rättare sagt...  och börja vina lite högre än tidigare ,samt ladda sämre!   ....en granne i  mitt villa område har en slut turbo på deras 9000 cde och jag é tvärsäker på att den är på G att ge upp men dom vet nog inte det!  smile  (den låter liksom vääääldigt metalliskt och viiiiner hööööÖÖgre och hööögre varje gång dom passerar!) jag ska nog fan ta och snacka med dom nåt tag!  smile


men man får hoppas i ditt fall att det inte är turbon som är slut!

mvh

10 Inlägg
24 september 2005
Trådstartare
#5
Talladega Power skrev:
det ska bara kunna att röra på impellern framåt och bakåt "litegrann" bara men helst inte upp och ned eller sida till sida!....sen så kan den juh blåryka eller lite grå/blå rättare sagt...  och börja vina lite högre än tidigare ,samt ladda sämre!   ....en granne i  mitt villa område har en slut turbo på deras 9000 cde och jag é tvärsäker på att den är på G att ge upp men dom vet nog inte det!  smile  (den låter liksom vääääldigt metalliskt och viiiiner hööööÖÖgre och hööögre varje gång dom passerar!) jag ska nog fan ta och snacka med dom nåt tag!  smile


men man får hoppas i ditt fall att det inte är turbon som är slut!

mvh

Ska ta en titt då, hoppas d är turbon och inget annat. Nu har jag ju plockat bort den, orka sätta tillbaka igen tongue

85 Inlägg
24 september 2005
#6
bech skrev:
Talladega Power skrev:
det ska bara kunna att röra på impellern framåt och bakåt "litegrann" bara men helst inte upp och ned eller sida till sida!....sen så kan den juh blåryka eller lite grå/blå rättare sagt...  och börja vina lite högre än tidigare ,samt ladda sämre!   ....en granne i  mitt villa område har en slut turbo på deras 9000 cde och jag é tvärsäker på att den är på G att ge upp men dom vet nog inte det!  smile  (den låter liksom vääääldigt metalliskt och viiiiner hööööÖÖgre och hööögre varje gång dom passerar!) jag ska nog fan ta och snacka med dom nåt tag!  smile


men man får hoppas i ditt fall att det inte är turbon som är slut!

mvh

Ska ta en titt då, hoppas d är turbon och inget annat. Nu har jag ju plockat bort den, orka sätta tillbaka igen tongue

jodå det fixar du eller så struntar du i det! och bygger nåt värsting bygge under vinter med riktigt fina delar!  smile   *skoja*

Mvh

460 Inlägg
25 september 2005
#7
Titta i röret från turbon till insuget om det finns "oljespår"

85 Inlägg
25 september 2005
#8
carawelle skrev:
Titta i röret från turbon till insuget om det finns "oljespår"

men dom där oljespåren "oljefilm" finns där ändå p.g.a vevhusventilationen släpper ut en del olja/oljefilm  ut ur vevhuset så det går ju inte att se .  för  om så va  fallet så skulle Alla mina turboaggregat jag haft i mina dagar vara slut...  näe olja i tryckrör ,slangar ,intercooler,insugsrör är  väldigt vanligt

jag hade ca 1 deciliter olja i min intercooler  i min förra 9000turbo när jag monterade ner  IC:n för tvätt ,   och det bidrog starkt till att bilen gick slött innan tvätt   



mvh


Sök