3460
Sök

Digital Design 3512 bas, Hur är DD basar? Skriv ni som har erfarenhet av märket.

260 Inlägg
8 juni 2008
Du kan inhandla och få hjälp + service av Tomas på, Digital-Designs.se
Grattis till ett mycket bra val..cool

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

"There can only be one"
205 Inlägg
8 juni 2008
Roboo jag är säker att du kommer få ihop ditt favoritsystem genom att själv lyssna dig fram till rätt produkter och installation.

Roboo
8 juni 2008
Tack för alla svar!

3512 känns som ett bra val nu, men 3515? hänger den med lika bra? Lyssnar mycket på "snabb" musik.
Isåfall kanske det är ett bättre val då den flyttar mer luft?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 juni 2008
Roboo skrev:
Tack för alla svar!

3512 känns som ett bra val nu, men 3515? hänger den med lika bra? Lyssnar mycket på "snabb" musik.
Isåfall kanske det är ett bättre val då den flyttar mer luft?

Vad har du att möta upp en 15tummare med? Dvs framsystem? Har du enbart ett 6.5tums kit så är förmodligen en 3512 ett mycket bättre val...

Eller du kanske inte är så intresserad av att ha balans i systemet?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

"There can only be one"
205 Inlägg
8 juni 2008
Som Jonas skriver så lirar en 15" i rätt låda högre än en 12" och kräver då mer av ditt framsystem om du vill ha ett balanserat system, eftersom 15" har mer verkningsgrad så lirar den mer av allt om du stämmer av lådorna likadant. Jag rekomenderar att du har lika mycket konarea till framsystemet samt minst lika mycket effekt som till basen för att få ett så balanserat sytem som möjligt. men det är min smak. Till Jonas skull jag rekomendera 25-50% konarea/effekt till subben mot framsystemet wink

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 juni 2008
Naughty Tee skrev:
Som Jonas skriver så lirar en 15" i rätt låda högre än en 12" och kräver då mer av ditt framsystem om du vill ha ett balanserat system, eftersom 15" har mer verkningsgrad så lirar den mer av allt om du stämmer av lådorna likadant. Jag rekomenderar att du har lika mycket konarea till framsystemet samt minst lika mycket effekt som till basen för att få ett så balanserat sytem som möjligt. men det är min smak. Till Jonas skull jag rekomendera 25-50% konarea/effekt till subben mot framsystemet wink

Tack för den rekommendationen. Är det det som funkar i dBdrag?

För i välljud vet ju jag vad som funkar.. winktongue

mvh Jonas

Mr Kock =)
199 Inlägg
8 juni 2008
jonash skrev:

mvh Jonas

Japp, det vet jag med, knappt hörbar sub..smile

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

733 Inlägg
8 juni 2008
Morre_W skrev:
Spelade förra året över 151 db med en DD 3515, matat med ca 2000W...

Så det är grymma basar..!

Var det i bassrace?
M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 juni 2008
Morre_W skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

Har man hörselskada så kan man tycka så ja. Eller, om man gillar att subben är mer än 3dB (dvs dubbelt så högt) än övriga register.

Äh, vem pratar jag med, en som inte förstår sig på annat än dB ju! Inget att fortsätta diskutera tongue wink smile

/Jonas

Roboo
9 juni 2008
Okej. Jag kör på ett par Pioneer Koaxialer tillfälligt just nu.. Har ett gammalt Dls referencekit liggandes, 5.25" som körs med med ett coustic 420xr.. De ska i sen, inga värstinggrejer men det får duga så länge jag inte har pengar.

Och det lät ju nästan bra med +3db med 15 tummaren:) gillar ju bas så..

Nej men det verkar bli 12an ändå fast jag är sugen på den större modellen.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 juni 2008
Roboo skrev:
Okej. Jag kör på ett par Pioneer Koaxialer tillfälligt just nu.. Har ett gammalt Dls referencekit liggandes, 5.25" som körs med med ett coustic 420xr.. De ska i sen, inga värstinggrejer men det får duga så länge jag inte har pengar.

Och det lät ju nästan bra med +3db med 15 tummaren:) gillar ju bas så..

Nej men det verkar bli 12an ändå fast jag är sugen på den större modellen.

Eh...du kommer spela mer i storleksordningen +20dB mer med en DD bas och ett lämpligt steg på det.

Med samma distorsion alltså. Dvs, framsystemet kommer ge upp bra mycket tidigare.

mvh Jonas

Mr Kock =)
199 Inlägg
9 juni 2008
jonash skrev:
Morre_W skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

Har man hörselskada så kan man tycka så ja. Eller, om man gillar att subben är mer än 3dB (dvs dubbelt så högt) än övriga register.

Äh, vem pratar jag med, en som inte förstår sig på annat än dB ju! Inget att fortsätta diskutera tongue wink smile

/Jonas

Hihi, du skulle bara veta Jonas... wink

Innan man tröttnade fullständigt på alla tråkiga regler i sq, så var jag faktiskt med i den leken... tongue
Fast inte på riksnivå, så långt orkade ja aldrig... O ja vet, ja ställde alltid ner min sub (JL 13W7) för lågt..
hade ju annars CDT HD 642 kit fram, P9 HU, samt Genesis Dual Mono och Four channel... 

Aaaaah, erkänn, det trodde du aldrig om mig... wink  Hihi..smile

Men vem vet, när man tröttnat på att spela högt kanske man faller tillbaka.. Men i sq kan man inte hålla på o byta bil så ofta som jag gör nu för tiden..tongue

Men får man ett bra spons erbjudande av nån som vill att man bygger för sq, ja då ska ja seriöst fundera på det..smile
Senast redigerat av Morre_W (9 juni 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 juni 2008
Morre_W skrev:
jonash skrev:
Morre_W skrev:

/Jonas

Hihi, du skulle bara veta Jonas... wink

Innan man tröttnade fullständigt på alla tråkiga regler i sq, så var jag faktiskt med i den leken... tongue
Fast inte på riksnivå, så långt orkade ja aldrig... O ja vet, ja ställde alltid ner min sub (JL 13W7) för lågt..
hade ju annars CDT HD 642 kit fram, P9 HU, samt Genesis Dual Mono och Four channel... 

Aaaaah, erkänn, det trodde du aldrig om mig... wink  Hihi..smile

Men vem vet, när man tröttnat på att spela högt kanske man faller tillbaka.. Men i sq kan man inte hålla på o byta bil så ofta som jag gör nu för tiden..tongue

Men får man ett bra spons erbjudande av nån som vill att man bygger för sq, ja då ska ja seriöst fundera på det..smile

Se på fasen, jag visste väl det fanns nåt gott i dig med wink big_smile

Jelly, som vunnit massor av SM (och EM?) kör ju SQ numera, så det går att vända tillbaks smile

mvh Jonas
Ps. Schysstsetup du hade

Sök