3448
Sök

Mappad box laddar bara 0.4, Saab 2.0T i Kadett GSI

driver with style
800 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#1
Hej,
Jag la ner en b204R från saab 9-3 se 99 i min kadett gsi samt monterade en box som en polare mappade från en 9000 ltt. han laddade 1.45bar i sin 9000 men för mig laddar de bara 0.4 

jag ha kopplad ihop hastighetssignalen från pin 39 med varvsignalen på pin 58 så egentligen ska jag få fullt laddtryck på alla växlar.

vidare så finns de inget MV på den motorn jag har. kanske jag skulle haft de??? sitten en slang direkt från tryckrörsanslutningen på turbon till WG klockan.


Kan det vara så att boxen använder sig utav en annan map för min motor? dvs original map?

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

4 586 Inlägg
1 juli 2011
#2
Låter helt klart som grundladd. kollat så luftmasemätaren fungerar som den ska även att magnetventilen är inkopplad rätt ?


Proffa
282 Inlägg
1 juli 2011
#3
Utan magnetventil får du bara grundladd..dvs ca 0,45.. wink


driver with style
800 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#4
jocke_gronberg skrev:
Låter helt klart som grundladd. kollat så luftmasemätaren fungerar som den ska även att magnetventilen är inkopplad rätt ?

jo de låter som grundladd för mig med. luftmassemätare finns ej, sitter en pinne i "snorklen" till insuget, och ett magnetventil finns inte heller. kanske jag skulle testa med en annan box som är avsett för bil utan magnetventil?

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

driver with style
800 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#5
thePaavo skrev:
Utan magnetventil får du bara grundladd..dvs ca 0,45.. wink

men de fanns inte på motorn. tog motorn komplett med härva men utan box och DI-kasett, och de sitter ingen kontakt som leder till magnetventil

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

4 586 Inlägg
1 juli 2011
#6
Opel16V skrev:
jocke_gronberg skrev:
Låter helt klart som grundladd. kollat så luftmasemätaren fungerar som den ska även att magnetventilen är inkopplad rätt ?

jo de låter som grundladd för mig med. luftmassemätare finns ej, sitter en pinne i "snorklen" till insuget, och ett magnetventil finns inte heller. kanske jag skulle testa med en annan box som är avsett för bil utan magnetventil?

Ja ny styrbox är det enda rätta.
Senast redigerat av jocke_gronberg (1 juli 2011)


driver with style
800 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#7
jocke_gronberg skrev:
Opel16V skrev:
jocke_gronberg skrev:
Låter helt klart som grundladd. kollat så luftmasemätaren fungerar som den ska även att magnetventilen är inkopplad rätt ?

jo de låter som grundladd för mig med. luftmassemätare finns ej, sitter en pinne i "snorklen" till insuget, och ett magnetventil finns inte heller. kanske jag skulle testa med en annan box som är avsett för bil utan magnetventil?

Ja ny styrbox är det enda rätta.

okej ska kolla de då. tack!

men annars skulle de väl gå att montera en annan härva med givare som då är till boxen eller?

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

STREETRACER
892 Inlägg
1 juli 2011
#8
Det borde sitta en MV på den där...   så kan juh vara därför...

Bmc Crew

Proffa
282 Inlägg
1 juli 2011
#9
Alla turbo-härvor har nog kontakt för magnetventil wink Och så länge du inte har magnetvetilen kopplad så kommer den att gå på grundladd fast du tillochmed lägger i en box mappad för 2bar big_smile
Angående lmm så använder din bil map-sensor då det är en T5a wink
Senast redigerat av thePaavo (1 juli 2011)


1 353 Inlägg
1 juli 2011
#10
VARFÖR RINGER DU INTE MIG??
för att du ska kunna komma upp i dom där 1,45 så MÅSTE du använda en mv
i annat fall måste du pysa laddet, du kan inte få glt till 1,45 med den klockan..

mupp är du!


driver with style
800 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#11
jo jag ska kolla på de, hur borde kontakten se ut?

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

1 353 Inlägg
1 juli 2011
#12
svara när ja försöker ringa istället... tongue


driver with style
800 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
#13
Crille88 skrev:
VARFÖR RINGER DU INTE MIG??
för att du ska kunna komma upp i dom där 1,45 så MÅSTE du använda en mv
i annat fall måste du pysa laddet, du kan inte få glt till 1,45 med den klockan..

mupp är du!

okej crille, ska kolla på de, måste försöka få tag i en mv. eller en pysventil som ska va på WG slangen?

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

Proffa
282 Inlägg
1 juli 2011
#14
Glöm allt som heter pysventil..kör med seriös laddtryckskontroll istället... wink


1 353 Inlägg
1 juli 2011
#15
funkar alldeles utmärkt med org, som han ska använda inom kort, vi har redan löst problemet på telefon tongue
eftersom han fick hjärnsläpp o skapar en tråd istället för o ringa o få sin förklaring o hjälp dirr wink
Senast redigerat av Crille88 (1 juli 2011)


STREETRACER
892 Inlägg
2 juli 2011
#16
Ja, pysventil+Saabs styrsystem är ingen bra kombo wink

MV och en rejäl mappning är det enda rätta...

Bra att det har löst sig smile

Bmc Crew

1 062 Inlägg
2 juli 2011
#17
Men hallå! Magnetventilen sitter INTE i Motorkabelhärvan!

Utan i motorrumets kabelhärva som ansluter till motorkabelhärvan via ett 10pol kontaktdon.
Så du får löda in de tre kablarna till ventilen separat nu, en ska väl ha +54 (samma som matar spridarna om jag inte mins fel..) och så två kablar till styrdonets 70pol kontaktdon pin 2 och 26.
Tveklöst beror ditt laddtryckproblem på att du helt saknar ventilen och därmed laddtryckstyrning!

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (2 juli 2011)


1 353 Inlägg
2 juli 2011
#18
japp, vi har kommit fram till detta också wink
klart att laddtrycksproblemet uppstår när de inte ens finns en laddtrycksstyrning wink


driver with style
800 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
#19
ha ordnat en annan kabelhärva nu som har magnetventilens kontakt kvar, samt en MV så ska kolla i eftmiddag om de blir bra då smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se


Sök