3340
Sök

AC i volvo 850 ballar ur

Elektriker
160 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Tjenare! Jo jag har lite problem med AC:n i bilen. När man sätter på denna fina funktion så drar AC:n igång  men reläet står och fladdrar i princip. Alltså när AC:n går på Automatik så slår den till och ifrån i princip hela tiden. Detta känns så klart på motorns gång och jag tror ju inte att det är så hälsosamt för kompressorn i heller.

Vad kan vara fel? Kan det vara tempgivarna i bilen som inte funkar som de ska och var sitter dessa?

Någon som har ett kopplingschema på klimatanläggningen så kanske man kan tvångsköra AC:n? tongue
Senast redigerat av Campar (16 juli 2011)

Mjau säger kissen

89 Inlägg
16 juli 2011
Hur ofta kopplar kompressor ur respektive i ? är det sekunder vi pratar om ?

Elektriker
160 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Det är sekunder vi pratar om. Men den gör inte detta hela tiden utan då och då

Mjau säger kissen

Elektriker
718 Inlägg
17 juli 2011
Låter som ett kasst relä.

Byt det och återkom=)

Som att kasta vatten i sjön.

2 266 Inlägg
17 juli 2011
Annars är spelet i magnet kopplingen för stort annars är gasen på väg att ta slut tryckvakten känner trycket okej kör lite med kompressorn trycket sjunker den stannar pga lite tryck kan vara såna fel med,

har bytt torkfiltret och fyllt tjejens v70 med samma sympton förra veckan var hål på torkfiltret

svetsdiff !!!

89 Inlägg
17 juli 2011
Enklaste om troligen billigaste ställen att starta felsökningen är med relät.
Köp ett nytt eller ett på fräscht på skroten.

Är du händigt brukar relän gå att laga, oftast en lödning som har spruckit eller liknande.
Fast frågan är om du tycker det är värt den tiden med tanke på vad ett relä kan kosta.

Elektriker
160 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Får väl installera VADIS igen så att jag kan leta fram ett kopplingschema. Borde gå att mäta fram lite signaler tycker jag smile Annars testar jag med ett nytt relä smile

Mjau säger kissen

Sök