1864
Sök

Diagnos med OBD2 via bluetooth, fungerar det?

542 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Tänkte ev köra lite diagnos via telefon. Då använda OBD2 bluetooth om det nu fungerar på min Passat 1,9TDI -02.

Någon som har koll på det?
Senast redigerat av lmoberg (16 juli 2011)

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
16 juli 2011
Jag har en jobbarpolare som köpte en sån där obd2 donge med blåtand på ebay och tankade hem nån diagonostics app till sin mobil, han sa att det funkade, dock så har jag ingen aning om hur bra det funkar för att läsa av felkoder å dyl. (han hade nämligen inga felkoder när han testade och jag va inte med personligen, men kontakt med bilen fick han iaf)
Senast redigerat av Woogensea (16 juli 2011)

En gång Volvo, Alltid Volvo

542 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Då verkar det ju fungera ju...

Undrar om OBD2 fungerar till min Passat TDI -02, men tror icke det.

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
17 juli 2011
Jo, det tror jag nog. Eller varför skulle det inte fungera till din passat -02? han har en en gammal pegga, 206 vet dock inte årsmodell, men ny är den knappast.
Å jo, funkar gör det ju på det viset, men dock vet jag inte hur kvalitén blir på felsökning osv, men det beror ju givetvis på vilken programvara man kör också, men det känns ju som om programmen till telefoner är lite mer lek, men jag kan ju ha fel.....har inte testat det... varför vill du ha till telefonen för då?
Senast redigerat av Woogensea (17 juli 2011)

En gång Volvo, Alltid Volvo

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 juli 2011
Är du säker på att bilen har OBD2 ?

I sverige blev det krav på OBD2 2001 på bensinbilar men diesel var väl ett par år efter ??

Bilen kan ju ha det ändå fast att det inte var krav på det när den byggdes, många biltillverkare började ju med det i förväg för att redan klara kraven när dom kom. Men man vet inte.....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

542 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Tror att det kom till diesel 2003. Men hade hoppats på att nån testa och att det skulle funka ändå.

376 Inlägg
17 juli 2011
Det är OBDII på din passat

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

2 271 Inlägg
17 juli 2011
Jag har en ELM 327 blåtandsdongle och kör Torque i mobilen, fungerar ypperligt!cool

542 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Tackar för hjälpen...

Sök