3445
Sök

Spotify premium i mobilen, kostar det extra?

Kung
603 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Ska köpa spotify premium imorn så att jag kan ha det i mobilen.

Nu till frågan, har en iphone 3gs med telenor abonomang och fri surf, kostar det extra att köra spotify premium på något sätt? vet att det kostar att kolla filmer via youtube tex på grund utav den höga överföringen av data.

Någon som vet? försökte googla fram något men fick ingen riktig klarhet förutom det uppenbara att premium kostar 99kr i månaden haha smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

73 Inlägg
20 april 2011
fri surf = FRI SURF

alltså har du ingen begränsning på överförd data..
varken youtube ELLER spotify.

Kung
603 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
plamer_ skrev:
fri surf = FRI SURF

alltså har du ingen begränsning på överförd data..
varken youtube ELLER spotify.

Skumt, fick en räkning på nästan 800 och när jag ringde sa dom att det var på grund utav att jag kollat på youtube. ska läsa igenom kontraktet så att det inte finns något skit som säger att det är fri surf up till en viss gräns.

Vill inte lyssna spotify 10 timmar om dagen och få en räkning på 2000:- eller liknande, har nu facebook inloggad 24/7

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

412 Inlägg
20 april 2011
Jag kör iofs med kontantkort från Halebop med en halv gig gratis datatrafik men jag har FM-sändaren igång och kör Spotify i bilen hela tiden och det kostar då ingenting.

Med Spotify och Facebook handlar det inte om några större mängder data, att du kollar på YouTube är en annan femma och det kan man tycka att dom borde ha sagt att det kostar extra. Läs igenom det finstilta i avtalet så ser du säkert att det står någon gräns.

135
├┼┼
24 R

Kung
603 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Ok, tack för svaren, en sista fråga, funkar offline mode i mobilen? smile

412 Inlägg
21 april 2011
Uttelito skrev:
Ok, tack för svaren, en sista fråga, funkar offline mode i mobilen? smile

Ja, det fungerar klockrent förutsatt att du har synkat din playlist. Gör det när du sitter på något WLAN för att speeda upp det hela, det tar en fruktansvärd tid. Beroende på hur många låter som ska synkas iofs.

Det är lätt värt 99:-/månad för Premium, du slipper reklam när du dunkar musik hemma och du kan ta med dig din playlist vart fan som helst! wink

135
├┼┼
24 R

557 Inlägg
21 april 2011
Premium funkar jättebra som offline mode i mobilen. Men som sagt se till att sitta vid ett WLAN när du ska få ner låtarna i mobilen annnars tar det väldigt lång tid.

Kung
603 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Underbart, tack för alla svaren smile

Är så extremt jävla trött på alla radiostationer som spelar lady gaga 24/7 och annat skit, verkar ju inte som om det spelar någon roll om man så lyssnar på bandit... alla stationer spelar samma låtar om och om igen, och ska man lyssna på dom så mycket så kan man ju se till att det är låtar man gillar iallafall smile

Kung
603 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Köpte en FM sändare till iphonen från teknikmagasinet som är byggd för iphone, funkade skitbra ett tag men nu har jag börjat få up medelandet "detta tillbehör är ej optimerat för iphone blah blah blah" någon som vet vad felet kan vara och om man kan fixa det?

Smålänning
7 883 Inlägg
8 maj 2011
Felet är att det är Apple och inte accepterar något annat än sitt eget ofta... Tyvärr...

Men till ursprunsfrågan så är det så lite data som överförs i Spotify, är ju i princip 320 mbits MP3.låtar, så det tar långt tid innan det blir dyrt.

Och har du fri surf i ditt abb. skulle jag aldrig betela en så dyr räkning bara för att du kollat Youtube.

Om du är trött på enformig musik, prova vuxenlivet och lyssna på P4, där är det blandat smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kung
603 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Ingen som vet varför typ halva spotify är grått? går inte att lyssna på allt längre, inte ens musik jag lyssnade på för någon vecka sen, har ju premium så borde inte finnas någon gräns på antalet gånger man kan lyssna.

Smålänning
7 883 Inlägg
17 juli 2011
Artisten eller skivbolaget har tagit bort låtar/gått i konkurs.
Har dock inte samma problem...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kung
603 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Fick reda på vad det var, dels var det en bugg som gjorde att mitt (och många andras) premium inte registrerades ordentligt så man fick den här lyssna max 5 gånger per låt grejen..

Sen har dom ju släppt spotify i USA så mycket ny musik har tillkommit som inte är tillgänglig i sverige och europa, massa country och skit låg på toplistan tex, sjukt irriterande.

Sök