CTR:n ligger ute på annons och jag är på jakt efter en blöjvagn.
Behöver en större bruksbil (stor sedan eller kombi), den ska vara billig att äga och försäkra och billig i drift och får kosta runt 20 till 35 k eller där omkring, farthållare är nästan ett måste! Sen får den ju gärna vara i bra skick också
Var först helt insnöad på Honda eftersom jag jobbar på generalagenten för Honda i norden, men eftersom det inte finns mycket att välja på i den prisklassen så skiter det sig, jag får helt enkelt hitta något annat och bli mobbad på jobb.
Har börjat kolla lite på VW Passat runt 00, är det bra bilar? Audi A6? Volvo? Vad finns det?!
Saab 9-5, 9-3? Slå dock ett extra öga på uppdaterad vevhusventilation och lite andra grejer när det är T7 (trionic 7) motorn som ligger i.... Billig i drift beror på var du kör mest? Stad? Motorväg?
I och med att jag kommer från en Volvoskadad familj (och antagligen är lite Volvoskadad själv också - även om jag kör mycket annat genom jobbet), så får jag väl tipsa om Volvo 850/855. En bra och rymlig bil. Beroende på utrustningspaket så brukar det i alla fall finnas med farthållare, AC o.s.v.
Dock måste jag i så fall, av egen erfarenhet, tipsa om att man kanske bör vara lite kunnig om just bilar (vilket jag tyvärr inte är). Det brukar komma en del småfel. Bromsar, leder, bussningar o.s.v. Kan man bara lite grann så är det antagligen småpotatis att fixa och man kan säkert leva med sin 850/855:a länge.
För 20 - 35 000 kr bör du kunna få en fin sådan också!
Mercedes E-klass kombi W124 anses vara en av de mest välbyggda bilar man kan hitta, enkelt och beprövad byggd och ansedd som odödlig världen över lite på samma sätt som Volvo 740 kallas odödlig i Sverige. Kvalité, komfort, krocksäker och med ett enormt bagageutrymme.
Har heller inga direkta svagheter eller dyra underhållspunkter som Audi/VW´s svaga framvagn, kamremsbyten eller liknande. Den rostar dock friskt, men det är dels en skönhetsdetalj och vilken 15-20år gammal bil rostar inte?
Båda motorerna du nämner är tyvärr problemmotorer. 1,8T har samma problem som Saab's tidiga T7-motorer, dvs att de koksar enkelt uttryckt, och att turboaggregaten gärna rasar ihop. 2,4:an har bl a problem med oljeläckage.
Båda motorerna du nämner är tyvärr problemmotorer. 1,8T har samma problem som Saab's tidiga T7-motorer, dvs att de koksar enkelt uttryckt, och att turboaggregaten gärna rasar ihop. 2,4:an har bl a problem med oljeläckage.
Okey, 1.8T är väl rätt okey om de blivit servade som de ska? 2.4:an, var läcker det?
Matte_s skrev:
Priset skrivet i sten som utgår av annonsen . Min bil och den står mest i vägen för tillfället .
Mvh Mattias
Ursäkta, men kan du sluta söla ner denna tråden?! Det där är långt ifrån en bruksbil! Min CTR är en bättre bruksbil än den ffs.
ActWrong skrev:
Är det inte så att dom har kass framvagn? Kan vara åtgärdat till 00, nån som vet kan gärna bekräfta.
Tror farsan har en 98 och han klagar lite då och då på att nått måste bytas i framvagn.