3281
Sök

945 ltt som motarbetar sig vid laddtryck

767 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Hej!
Har fått problem med min 940 och har nu slut på ideer.
Det är en B230FK som har bränslechip, annan wastegate och 3 tum efter katt. Den laddar runt 1 kilo.

Problemet,
När den laddar över 0.7 bar så har den börjat motarbeta sig själv. Det uppkommer inte varje gång utan helt slumpmässigt.. Släpper jag gasen och slår på fullt igen så går den som den ska.
Det spelar heller ingen roll vilken växel jag kör på samma problem både på 1an & 5an..
Har även märkt att laddtrycket sjunker när problemet uppstår.

Lösning,
Har bytt alla tänddelar och kollat bränsletryck samt haft i injection cleaner utan någon skillnad.
Provade även köra utan luftfilter och då uppstår problem inte alls lika ofta.

Bilen Har tills för några dagar gått utan som helst bekymmer med den här setupen..

Så har ni här på garaget någon lösning big_smile

NON GRATA
50 Inlägg
1 augusti 2011
kollat om det är luft i vänster framdäck?

Det finns två bilar. gamla och nya Mercedes Benz

767 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
_ftw_ skrev:
kollat om det är luft i vänster framdäck?

Tror du det kan vara det som är fel för det har skrapat lite när jag svänger också.

sjoogren
2 augusti 2011
slangen från snurrbon te luftfiltret som suger ihop sig kanske? eller så kanske kolvuppstötarfjädern är dålig i spindelvinkelpinjongen?smile

NON GRATA
50 Inlägg
2 augusti 2011
sjoogren skrev:
slangen från snurrbon te luftfiltret som suger ihop sig kanske? eller så kanske kolvuppstötarfjädern är dålig i spindelvinkelpinjongen?smile

det kan vara suget i slangen som suger oxå. antingen det eller foten i avgasröret som kommer i kläm

Det finns två bilar. gamla och nya Mercedes Benz

Sök