Jag kan inte säga på rak arm vad det är, men imed det är Audi A4 av något äldre modell så är jag nästan hundra på att det är den nedre länkarmen. Den som håller inne hjulet.
Detta är väldigt vanligt på Audi imed dom har om jag inte minns fel, 6 eller 8 leder på var sida. Går en sönder så kan det sluta med att hela framvagnen beter sig väldigt lustigt, drar kraftigt åt ett håll, sne sliter däcken osv osv.
Har själv ägt 2 Audi A4or och varit med om detta på båda bilarna. Ena gången kunde det sluta illa.
Om du har tillgång till en domkraft eller lyft eller liknande, så hissa upp och vicka på hjulen på över och underkant. Känner du något glapp där så har du en länkarm som är kass.
Den bör bytas väldigt snart annars kan det resultera att kulan i leden nöter upp inifrån och går tillslut sönder. Och detta kan sluta med mer än bara denna skadan.
Kan du göra detta själv eller be en kompis göra detta så gör det istället för att lämna in det på Audis verkstad. Det är inga höjdar priser att lämna in det för att säga det så.
Jag bytte ena länkarmen under en domkraft, det var lite små bökigt och trångt men det går.
//WiiWer