2667
Sök

Mappning av bil i Skåne

613 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Tja har en ny motor mm i min Bmw och bilen går inte riktigt som den ska. Så jag undrar om någon vet nån som mappar bilar till ett bra pris? Bara mappa inte chippa och mappa. Skicka en länk till någon sida eller nummer till någon som gör mappning. Och till ett bra pris inga jäkla fantasi priser som många har. Mvh

OBS det ska vara i skåne...
Senast redigerat av WANTED (14 augusti 2011)

474 Inlägg
14 augusti 2011
WANTED skrev:
Tja har en ny motor mm i min Bmw och bilen går inte riktigt som den ska. Så jag undrar om någon vet nån som mappar bilar till ett bra pris? Bara mappa inte chippa och mappa. Skicka en länk till någon sida eller nummer till någon som gör mappning. Och till ett bra pris inga jäkla fantasi priser som många har. Mvh

Vad är det för insprut då? kan vara bra att säga det..

613 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Alka0512 skrev:
WANTED skrev:

Det sitter en 328i motor 2,8L m3 extraktorrör chippad andra spridare allt annat är originalt

474 Inlägg
14 augusti 2011
WANTED skrev:
Alka0512 skrev:
WANTED skrev:

Det sitter en 328i motor 2,8L m3 extraktorrör chippad andra spridare allt annat är originalt

det finns inte färdiga chip att få tag på för liknande motorsetup då?
ska du hitta nån som gör ett special chipp till just din bil är det bara hosta upp alla pengar du har skulle jag tro.
Som sagt, bara vad jag tror..

613 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Alka0512 skrev:
WANTED skrev:
Alka0512 skrev:

ska du hitta nån som gör ett special chipp till just din bil är det bara hosta upp alla pengar du har skulle jag tro.

Bilen är chippad den ska bara mappas smile

474 Inlägg
14 augusti 2011
WANTED skrev:
Alka0512 skrev:
WANTED skrev:

känns inte som att det underlättar? när du "chippar" bilen köper du ett chip som ändrar mappningen, hänger du med? Alltså lär du få tag på ett annat chip eller nån som ändrar mappningen på det chipet..

613 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Alka0512 skrev:
WANTED skrev:
Alka0512 skrev:

känns inte som att det underlättar? när du "chippar" bilen köper du ett chip som ändrar mappningen, hänger du med? Alltså lär du få tag på ett annat chip eller nån som ändrar mappningen på det chipet..

Jo då. Bilen var chippad innan min andra motor dog. Men nu med den nya motorn så går bilen så där och ska mappas. Har en som mappar för 1500kr men han kan inte just nu och jag vill ha bilen klar till vallåkra smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 augusti 2011
En mappning för 1500, satan vad billigt! Normalt kostar en mappning typ 6" och uppåt. Om jag vore dig skulle jag antingen stoppa i original-chipet eller lämna till en riktigt duktig "mappare", o sådana gör inga jobb för 1500 direkt. En mappning kan i vissa fall ta 2-3 dagar, men jag gissar på att man kan mappa din bil på 4-6 timmar.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

613 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
En mappning för 1500, satan vad billigt! Normalt kostar en mappning typ 6" och uppåt. Om jag vore dig skulle jag antingen stoppa i original-chipet eller lämna till en riktigt duktig "mappare", o sådana gör inga jobb för 1500 direkt. En mappning kan i vissa fall ta 2-3 dagar, men jag gissar på att man kan mappa din bil på 4-6 timmar.

Ja en mappning med chipp brukar gå på 6-7000kr men jag ska bara ha mappning inte chipp. Och han som gör det för 1500kr känner jag annars tar han mer. Men han har inte tid att mappa nu sad

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 augusti 2011
Oj...du måste läsa på....
Mappning: Just DIN bil ställs in optimalt, tex på rullande landsväg
Chippning: Någon har MAPPAT en likadan (identisk?) bil o säljer sedan kopior på mappningen, dvs "chipning".

Mappning är att föredra då alla motorer är unika, och du har ju dessutom extraktor vilket de gissningsvis inte hade på den bil "chipet" gjordes efter...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 augusti 2011
Hitta en tuningfirma är INTE avancerad motorteknik

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök