3533
Sök

Kcr-box Volvo v50 2.0D

18 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Blir det någon jätteskillnad på att sätta in en kcr-box i en Volvo v50 2.0D?

388 Inlägg
15 augusti 2011
En klart märkbar skillnad blir det men mitt tips är att tanka in en riktig programvara istället då en box igentligen bara ökar bränsletrycket utan att ta hänsyn till andra komponenter men visst funkar det som effektökning.

18 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
yoppe skrev:
En klart märkbar skillnad blir det men mitt tips är att tanka in en riktig programvara istället då en box igentligen bara ökar bränsletrycket utan att ta hänsyn till andra komponenter men visst funkar det som effektökning.

Vad skulle det kosta då?? Tips på var man kan göra det??

40 Inlägg
15 augusti 2011
Håller med Yoppe! Har själv erfarenhet av att tryckökning endast kan utlösa feldiagnostiksystemet i vissa commonrail system tex. Motorn tvärdör när man maxbelastar. Ökar man tryck och andra parametrar så slipper man detta.Varning!Kör du utomlands och bränslet häller sämre kvalitet så kan motorn skadas och i värsta fall rasa.Aldrig full belastning med sämre kvalité på diesel!

2 072 Inlägg
15 augusti 2011
min bmw e46 var chipad.. med ny program.. ej Box.. detta gick ut på 2.500:- har jag för mig.. wink
färddatan funkar perfekt.... (den kan visa fel vid box)

Sandzoo i da house

18 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
sandzoo skrev:
min bmw e46 var chipad.. med ny program.. ej Box.. detta gick ut på 2.500:- har jag för mig.. wink
färddatan funkar perfekt.... (den kan visa fel vid box)

Jaså:) var gjorde du det någonstans då?

2 072 Inlägg
16 augusti 2011
jag gjorde det i helsinborg.. vid intresse kan jag nog fixa fram företagets nr.. wink

Sandzoo i da house

Yrkesförare
1 267 Inlägg

Sök