3378
Sök

Problem med Volvo 850

243 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan, bilen stannade igår vid Norrköpings resecentrum rondell big_smile vissa kanske såg mig och skrattade lite för sig själva? tongue

Iallafall så startar inte bilen, batteriet är helt urladdat, inget händer när man vrider om nyckeln, motorn startar och spinner fint med el start kablar så kan utesluta tändningen att det skulle vara fel på den. Så fort bilen startar med hjälp från annan bil så dör den efter ett par sekunder även när man ger den gas. Har kollat alla säkringar osv alla är som dom skall vara, bensin finns i bilen givetvis ca 30-35L. Multi funktions remmen eller vad den heter är hel och sitter på plats.

Största misstanken går till att generatorn är trasig men man kan inte vara helt säker därför skriver jag här! Lite tips o funderingar på vad det kan vara?

En bekant nämnde att kolla kolen? Har en komplett generator som jag fått från en rasad 855, då det är så pass trångt med insug och allt på plats och då jag troligtvis kommer behöva lämmna in då jag varken har plats eller verktyg själv, är det inte lättare att be han byta generator direkt bara?

Det som märktes innan bilen la av var att alla varnings lampor som kan börja lysa lyste på instrument panelen, minuter innan bilen la av slutade stereon fungera.

Stereo osv är rätt inkopplat, har dragna kablar men ingen baslåda eller steg i bilen sedan ca 1.5 månad tillbaks. Det ända som kan sluka ström är Cobra larmet som sitter monterat men larm brukar väll inte dra mycket ström alls?

Tacksam för svar och funderingar jällande mitt problem. big_smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
21 augusti 2011
mät på batteriet om generatorn laddar ..Du ska ha över tolv volt om den funkar. Men det låter ju som om det är den som är trasig.Bör vara 13 till 14 volt om generatorn funkar

mvh Andreas

Sök