Hemma efter en riktigt bra dag i garaget.
Klippte till alugrillnätet.
Sågade till och skruvade dit plasten över pedalstället.
Fräste in sidoblinkers och drog dem rätt väg.
Filade till och skruvade fast plåtarna över kardantunneln.
Skruvade bort stolarna, skar till mattorna och satte dit dem med självhäftande kardborrband som inte fäste så bra i mattorna (men det får duga för stunden, de sitter inte löst i alla fall).
Då kom Jeppe och hjälpte mig sätta tillbaka stolarna.
Sen var det dags för en liten provtur. Sambon körde en runda och sedan jag och Jeppe. Fortfarande samma dåliga bromsar via pedalen men jag lyckades få till en halv handbromsvändning så det var i alla fall nåt med hydrauliken som fuggade.
Vi funderade över ett ljud som kom nånstans bakifrån, lät lite som en ångmaskin eller nåt, tuff tuff tuff tuff, det lät snabbare i högre hastighet.
Vi stannade, tittade och lyssnade men hittade inget.
Vi luftade bromsarna och det kom ett par småbubblor från oken bak, stänklappar monterades också.
Provtur igen, bättre bromsar, nu är det nog bara inslitning och injustering av bromsvågen som fattas. Stänklapparna blev lite smala och tog mycket grus men inte allt.
Nu hissades baken upp och Jeppe hittade felet, på höger bakhjul gick balanseringsvikterna mot kylflänsarna på bromsoket.
Efter det tänkte jag ge mig på backspeglarna men jag hade ingen bra skruv så det fick vänta. Blinkers fram då, nä den jag hade köpt från Roadster hade inte heller rätt märkning, får bli en billig blinkers från nån bil på skroten (stod en cheva van i garaget som hade en utanpåliggande med en 1:a på t.ex.)
Så nu har jag sågat av rattstången (ingen mer provkörning innan den är klar
) och svetsat ett fäste.
Det känns i alla fall riktigt bra nu, inte mycket kvar.
Ps.
Mobilbild på modifierat växellådsskydd.
En mobilbild på bilen som den ser ut nu.