3121
Sök

Hackar vid inbromsning volvo 740

15 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Jag har då en volvo 740 som jag börjar bli redigt irriterad på, vid inbromsning så hackar den bra, som om den släpper snabbt sen bromsar igen, de är inga vibrationer eller eller sånt, känns inte heller i ratten men lite i bromspedalen, tror inte att skivorna är skeva men va tror ni, kom med förslag på vad det kan vara för nått!

749 Inlägg
7 september 2011
Emil94a skrev:
Jag har då en volvo 740 som jag börjar bli redigt irriterad på, vid inbromsning så hackar den bra, som om den släpper snabbt sen bromsar igen, de är inga vibrationer eller eller sånt, känns inte heller i ratten men lite i bromspedalen, tror inte att skivorna är skeva men va tror ni, kom med förslag på vad det kan vara för nått!

Känn på leder och bustningar i fram och bakvagn.
Är det likadant i alla hastigheter?
Några ljud?

Frikopplar du:P? Hehe
Senast redigerat av Bjornn (7 september 2011)

15 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
ligger jag i 50 knyck o bromsar in så hackar de ganska härligt och självklart så frikopplar jag smile
har inte tillgång till nån lyft så kan inte hissa upp bilen o kolla tyvärr men skulle gärna vilja !
absolut inget ljud, varken i eller utanför bilen, inget gnissel eller så, de bara hackar när man bromsar..
Senast redigerat av Emil94a (7 september 2011)

124 Inlägg
7 september 2011
haru kikat så du har nog me bromsolja? de kanske är luft i systemet, kan ju va nått sånt

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

15 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
bromsolja finns de i systemet o så

4 001 Inlägg
8 september 2011
Drar den åt något håll vid inbromsning?

Skeva skivor bak?

Är det ABS på den?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

15 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
nej, de tror faktiskt in åt nått håll va jag har märkt, de är bara att de hackar, vet inte vad jag ska göra! hmm
ingen abs inte!
Senast redigerat av Emil94a (8 september 2011)

4 001 Inlägg
8 september 2011
Jag misstänker skeva skivor bak, börja med att kolla så att alla kolvar & glidpinnar är som dom ska, kolla därefter om skivorna bak är skeva/spruckna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

749 Inlägg
8 september 2011
Skivorna är nog ej skeva, någonting är löst och rör sig när du bromsar, typ en busstning.

Sök