3278
Sök

Vad betyder felkoden?

27 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
vad betyder koden 2204 på en renault megane ,vad är det för fel. bilen går bra men rusar på tomgången körde den då in på verktaden på jobbet fick koden 2204 och där står jag nu. bilen går som sagt bra inte svårstartad men på tomgång så rusar den. hjälp önkas .

309 Inlägg
5 september 2011
skriv vilken årsmodell och motor också för säkrare svar men verkar betyda sensor för kväveoxider, cylinderrad 1, intermittent insignal, vilket kan bero på ledningar, dålig anslutning eller själva sensorn

Läser och släcker felkoder. pm för info

27 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
hej .det är en renault megane -98

309 Inlägg
6 september 2011
då är det inte säkert att det jag skrev stämmer. får bara fram koderna på -99 och uppåt till meganen i autodata. -98 och neråt har dom varit snåla och inte skrivit felkodsnummer till

27 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
det är 1.6 e . vad står det för fel på dom nyare ? enligt mekonomens sida gäller det från 96 -99 .frågade på bilia men dom jobbade ej med koder sa dom.

309 Inlägg
6 september 2011
den felbeskrivningen jag skrev först är för -99 och uppåt, alltså sensor för kväveoxider, cylinderrad 1, intermittent insignal. för dom äldre så står det bara att autodata ej fått några felkoder från tillverkaren, så det bilia säger att dom ej jobbar med koder verkar stämma. dom får upp felet direkt istället, utan kodnummer

27 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
ska kolla detta tack för svaren . någon sa att det även kan vara lamdasonden men frågan är kan motorn rusa då?

309 Inlägg
8 september 2011
nja, isåfall skulle jag tippa mera på tomgångsmotor eller luftspjäll/spjällägesgivare. men man ska aldrig säha aldrig smile men alla de sakerna är ju sånt som bör lägga en felkod om dom strular

Sök