3454
Sök

Byta downpipe på 1.8t leon

43 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Hallå!

Jag är intresserad av att få lite mer effekt i min kärra, just nu så är de en 1.8t 20v som jag har chippat hos bsr, så runt 220 hästar, jag har halvsats avgassystem från bsr, men nu vill jag byta downpipen till 3" men sportkat, tänkt köpa på ebay, men till frågan, tror ni de blir bättre effekt? och är de svårt att byta själv ?

sen funderar jag på större intercooler också blir effekten bättre då med eller? orginal är den rätt liten ju!!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 september 2011
3" kommer inte ge nån hög effektskillnad alls då snigeln original är rätt liten (5hk max?). så det som kan tänkas ge nån typ av märkbar effekt är isåntfall ICn.. kan hända att folk kommer skriva att 3" kommer ge fett med mos men kan lova dig att du kommer inte märka skillnad förutom ljudet...  när det är så pass lite effektökning det handlar om och att utgången från turbon är betydligt mindre än 3" så påverkar inte det motorns effekt. avgaserna blir nästan aldrig större än vad dom redan är när dom kommer ut från turbon (bortsett från vråltrimmade motorer då turbon laddar högt)....

-den satt som en fläskläpp-

Sök