3461
Sök

Byta till 10liters tank, audi100

146 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
#1
Hej, håller på med att bygga en folkracebil, audi 100 c4 -92. Och i folkrace får bränsletankvolymen inte överstiga 12 liter. Mitt problem är bränslepumpen, vet inte hur jag skall få den till att fungera i en sån liten tank, här en skiss på hur allt ser ut:
http://www.justanswer.com/uploads/Larry … l_pump.gif

Skall jag ta bort allt onödigt som nivå mätare och allt annat och bara lägga själva pumpen i botten av tanken på något sätt? T.ex en 740 bränslepump funkar inte eller? en sån som är utanför tanken?

146 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
#2
ingen som vet om man kan använda volvo 240/740 pump?eller blir de fel bräsle tryck?

Elektriker
160 Inlägg
9 september 2011
#3
du behöver endast använda bränsle pumpen. Och du borde kunna använda i princip vilken pump som helst smile

Mjau säger kissen

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 september 2011
#4
Det är ju mekaniskt insprut på den så den kräver en kraftigare bränslepump än "normalt" då den kräver högre tryck.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 001 Inlägg
9 september 2011
#5
alltså vilken pump som helst till ett mekaniskt sprut, kolla vilka bilar som har K-jetronic och använd en sådan pump, t.ex Volvo 240/740 med B21E/B23E även gamla Saab 900 har sådana insprut & Porsche 924

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

612 Inlägg
10 september 2011
#6
Som sagt bör en K-jetpump från någon annan bil fungera fint om du har mekaniskt sprut i bilen. Tänk på att montera pumpen lågt, helst lägre än tanken, dessa pumpar gillar inte alls att behöva suga till sig soppan så det är bra om man kan få tyngdlagen att ordna det jobbet.
Och så vill du ju ha tanken och dess bränsleanslutningar monterade så risken att pumpen suger luft är så små som möjligt.


Sök