3319
Sök

Bränsle problem, bilen bara dör. MERCEDES 290 TDT. 98,99 (suger slut på diesel i filltret)

143 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
#21
dammet skrev:
Har en polare som jobbar på en föredetta merca verksta wink

Ja jag tror på dig men tänkte bara om jag kunde se hur andra löst det:P Men tack för svar! (Y)


8 Inlägg
20 januari 2010
#22
yes, jag satte dit min pump och då borde de ju läcka ut där de e hål i ledningen, men de va så litet så de syndes inte, men bilen jävel gick i alla fall wink


143 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
#23
Man kan väll renovera eller lämna in och renovera den gamla matarpumpen? big_smile


8 Inlägg
23 januari 2010
#24
matar pumpen på en sådan diesel sitter ju på motorn
, sitter ingen där bak som hjälper till att skuva fram?


143 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
#25
dammet skrev:
matar pumpen på en sådan diesel sitter ju på motorn
, sitter ingen där bak som hjälper till att skuva fram?

Okey jag vet inte. Tror ni det är lättast att köpa en och sätta i tanken som du gjort?hmm


8 Inlägg
25 januari 2010
#26
jag satte den inte "i" tanken, utan bara på utgånde ledning från tanken, så på min blev det precis under baksätet om man kan säga så. vet inte hur din tank ser ut, men de som jag antog var utgående när jag först kollade, visade sig vara returen, fick följa ledningarna från motorn.


143 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
#27
dammet skrev:
jag satte den inte "i" tanken, utan bara på utgånde ledning från tanken, så på min blev det precis under baksätet om man kan säga så. vet inte hur din tank ser ut, men de som jag antog var utgående när jag först kollade, visade sig vara returen, fick följa ledningarna från motorn.

okey:)


143 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#28
BUMP

*Har satt i en Pump vid tanken nu
*Bytt bränsleledningar
*Rengjort tanken
Men problemet kvarstår :S Tidigare i veckan så kom det upp massa fel, bla ABS och ETS. (Då vet jag att bilen går i ett nödläge och varvar endast 1000RPM)
Körde nyss och det blir ungefär som att den går i något "nöd-läge" (varvar inte ur, även om man växlar ner,är en aoutomat. Man kan hålla gasen i botten och den kommer inte över 2500-3000RPM) Men grejen är att nu när det hände så stog det INTE något felmedelande :S Bilen beter sig som en 440 skoter och surar typ. Kan gå rent ibland och sen så surar den och varvar inte ur. Men stänger man av den så kan det gå till sig.
Börjar att tro problemet inte har att göra med bränsletillförseln.

Så kan någon vara snäll och hjälpa vad felet kan vara? Är säker på att den får bränsle.
Men har funderat om det har att göra med KCR-boxen. (Chipp-trim) ?? Eller inte?
Bilen går altså skit utan något fel-medelande...

// Pontus


143 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#29
Bilen är en Mercedes E290TDT-96 W210. (Skrev fel i rubriken på års.)


143 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
#30
Försökte starta den idag och den startade. Sen tänkte jag starta den  igen senare men då startar den inte TROTTS ATT DET VAR DIESEL I FILTRET. Vad kan felet vara? Den verkar ju få bränsle! Och O-ringarna till spridarna är bra! + allt annat som är gjort.

Tacksam för snabba svar! big_smile


143 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
#31
Någon som har varit med om liknande ??


143 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
#32
Mycket tacksam för hjälp!

MvH


143 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#33
Har nu bytt bränsle slangar under huven till transplamanta/genomskinliga och ser att det kommer luftbubblor på tomgången :S Borde vara något minimalt hål i någon bränsle ledning där den drar tjuvluft?


143 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
#34
Kan nu säga att problemet är löst!big_smile
Allt som vi gjort var troligtvis i onödan!

Vi bytte tank och nu går den.
Var troligtvis någon röd liten plast bit som lossnat från engångs-tanklocket som vi inte fick ut!
Tack för all hjälp iaf!



Sök